Head of Ac­co­un­ting

Ledelse af selskabets debitor-, kreditor- og lønbogholderi.

Vi er i rivende udvikling og søger en erfaren, selvstændig og udadvendt bogholderichef til bogholderiet i Horsens med ansvar for 20 medarbejdere og reference til Koncernregnskabschefen.

Om HusCompagniet

HusCompagniet har siden 1972 bygget huse til danskerne og er i dag den største på markedet for nybyggeri af enfamiliehuse. Det har betydet, at HusCompagniet i fem år i træk er blevet kåret som Årets Håndværker, og at vi i dag tæller godt 550 kollegaer. HusCompagniet er ejet af nordens største kapitalfond EQT. Bag EQT står en lang række danske kerneinvestorer, heriblandt store pensionsselskaber som PFA og Danica Pension. Læs mere om HusCompagniet på www.huscompaniet.dk.

Dine primære arbejdsopgaver

Som bogholderichef vil du få ansvaret for vores bogholderi med selvstændige ansvarsområder inden for debitor-, kreditor- og lønbogholderi. Du vil få en aktiv part i optimering og effektivisering af vores debitor-, kreditor- og lønbogholderi samt optimering i forbindelse med vores nyimplementerede ERP-system. Dine opgaver vil være alsidige og omfatter blandt andet:

  • Ledelse af debitor-, kreditor- og lønbogholderiet
  • Optimering og effektivisering af bogholderiet
  • Ansvarlig for rapportering af moms og afgifter
  • Ansvarlig for månedsrapportering til koncernregnskab
  • Sikre kvalitet i bogholderiet, som sikrer grundlaget for økonomistyring og økonomirapportering
  • Udvikle og optimere vores nyligt opgraderede ERP-løsning
  • Sikre udvikling og optimering af vores regnskabsorganisation, herunder optimere processer efter fusion af vore 4 driftsselskaber
  • Rapportering på væsentlige nøgletal, såsom aldersfordelt debitorer, størrelsen af igangværende arbejder

Dine kvalifikationer

Vi forestiller os, at du har minimum 10 års erfaring som Regnskabschef eller Revisor. Du skal være faglig robust og med en solid ledelseserfaring, som gør dig i stand til lede afdelingen via mellemledere. Du skal kunne bevare overblikket i forhold til koncernrapportering og samtidig være hands-on. Samarbejdsevner, struktur, analytiske evner, systemflair og godt humør vægtes højt. Du har stærke IT-kundskaber og gerne superbruger af Excel, endvidere vil erfaring med Navision eller Business Central være en fordel.

Det er afgørende, at du selv behersker de regnskabsmæssige principper, som ligger til grund for vores arbejde samt har en naturlig interesse i at forstå virksomheden og dens forskellige forretningsområder.

Hvem er du som person

Du trives med en varierende hverdag, der både indeholder overordnede ledelsesmæssige opgaver for bogholderiet, men også rutineprægede opgaver. Du evner at tænke innovativt i forhold til optimering af bogholderiets processer, og det er i den forbindelse vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt og er initiativrig, engageret og proaktiv i opgaveløsning. Du er udadvendt og er god til at motivere dine medarbejdere.

Vi tilbyder

  • Et selvstændigt og ansvarsfuldt job blandt kompetente og positive kollegaer
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et arbejdsmiljø med et lavt hierarki og med eksponering til ledelsen
  • Bred kontakt med resten af organisationen – både til den kommercielle og den tekniske del af organisationen
  • Løn og ansættelsesvilkår der matcher dine kvalifikationer
  • Tiltrædelse snarest muligt

Spørgsmål til jobbet?

Har du spørgsmål til stillingen, bedes du kontakte Koncernregnskabschef Ulrik Jensen på telefon +45 23 99 77 77.

Ansøgningen sendes til

Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning samt dit CV hurtigst muligt via ansøgningsknappen ”Søg jobbet online” nedenfor.

Ansøgningsfrist er d. 20. januar 2020.

Gem job

HusCompagniet A/S
Publiceret: 15. januar 2020

Arbejdssted

Horsens