"Knivskarp" regn­skabs­chef med sans for for­ret­nings­ud­vik­ling - til in­ter­na­tio­nal virk­som­hed i Kbh. K

 

Om virksomheden

Area9 Lyceum er en veletableret og innovativ e-learning-virksomhed i kontinuerlig positiv udvikling og vækst.

Vi søger derfor en fagligt stærk regnskabschef, som kan bidrage positivt til den fortsatte vækstrejse, og som kan sikre et solidt overblik og bidrage til den fortsatte udvikling af virksomhedens regnskabsmæssige aktiviteter.  

Area9 Lyceum er verdensførende indenfor udvikling af adaptive læringsteknologier til større såvel private som offentlige virksomheder.

Firmaet beskæftiger 30 dedikerede og entusiastiske medarbejdere i DK samt omkring 150 medarbejdere i resten af verden.  

Det europæiske hovedkontor ligger i ”Masteskurene” i København V, hvor du vil få din daglige gang.

Miljøet er uformelt i en flad organisation med korte beslutningsveje.

Læs mere om virksomheden på area9lyceum.com

Stillingsbeskrivelse

Du får det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi i DK, US og DE-selskaber samt joint ventures. I Danmark består økonomiafdelingen, udover dig, af en ledende medarbejder med mange års anciennitet.  I USA er der 2,5 medarbejdere. Alle med reference til dig.

Du får en selvstændig og ansvarsfuld rolle, hvor du kan forvente en udfordrende hverdag med deltagelse i – og medansvar for – mange forskellige udviklings- og driftsopgaver.

Du sikrer velfungerende processer på økonomiområdet og har fokus på driftsøkonomiske analyser og rapportering. Dette med konstant fokus på ”Best Practice ”.

Dine opgaver bliver blandt andre:

  • Månedsrapportering med opfølgning på performance og budget
  • Dækningsgradsanalyse
  • Udarbejdelse af årsregnskab og budget
  • Ledelse og udvikling af afdelingen, herunder sparringspartner for teamet og ledergruppen
  • KPI-monitorering og opfølgning, særligt med henblik på pipeline management
  • Kontakt til revisor, bank forsikring mv.
  • Forhandling med leverandører
  • Etablering af joint ventures
  • HR-relaterede opgaver, herunder kontrakter mv.
  • Hands-on-opgaver

Du er en bundsolid regnskabschef, som formår at bevæge dig i perspektiv, og som samtidig også naturligt bidrager med detaljen efter behov. Du er ikke bange for at have ”hands-on”

Du har det store overblik og du ser naturligt nye og mere effektive måder at gøre tingene på – det motiverer dig at have fokus på effektivitet og omkostninger. Du tør byde ind og udfordre eksisterende rutiner og procedurer.

Du trives i det meget selvstændige arbejde og med, at dine medarbejdere/kolleger befinder sig rundt omkring i verden. Du er selvkørende og finder motivation i det selvstændige arbejde i et roligt og uformelt miljø, hvor du jævnligt er eneste regnskabskyndige. Du tager ansvar og du byder ind, hvor der måtte være behov for det – også selvom det ligger udenfor dit ansvarsområde. Du opsøger naturligt dialog med dine kolleger efter behov. Da flere af dine kolleger er konsulenter, som også arbejder ude af huset, vil der være dage hvor der mange på kontoret og dage, hvor I er få.

Du har et drive og et gå på mod der gør, at du evner at sætte dig ind i nye problematikker og du tør forsøge at løse dem. Du er vedholdende, jordnær og ærlig. En person, der altid leverer den gode indsats og som ikke går på kompromis. Du springer ikke over hvor ”gærdet er lavest” og du står til måls for din indsats.

Du har en god sund fornuft, er pålidelig og trives i et miljø med base i netop sund fornuft. Du har ikke behov for rutiner for rutinernes skyld, men i stedet når de giver god mening.

Du motiveres af frihed til at handle og præge, til at udvikle og til at effektivisere og den frihed er altafgørende for din trivsel. Du trives i en bred stilling i en hverdag med mange forskellige opgaver – også ad hoc.

Du har en empatisk og imødekommende tilgang til mennesker og evnen til på en god måde, at kommunikere med forskellige persontyper. Du har evnen til at tilpasse din kommunikation til modtager og du hviler så godt i dig selv, at du naturligt viser overskud.

Du har respekt for andre faggrupper og nationaliteter, hvor du via din empati og situationsfornemmelse og bevidstheden om, at bogholderiet er en servicefunktion, naturligt leverer et godt kvalitetsprodukt.

Alle arbejder ud fra devisen om frihed under ansvar og med en høj grad af gensidig fleksibilitet. Der er således mulighed for at tilrettelægge arbejdsdagen og også mulighed for at arbejde hjemmefra, dette med primær base på kontoret.

Du får i denne stilling mulighed for at kombinere dine allerede knivskarpe kompetencer indenfor regnskab, rapportering og drift med din lyst og evne til at engagere dig og gøre en forskel med forretningsudvikling. Her vil din indsats blive set og værdsat.  

Uddannelse

Vi ser gerne, at du har en HD R og en CMA efterfulgt af nogle års erfaring fra en lignende stilling.

Du er som person fagligt stærk og har samtidig den gode forretningsmæssige forståelse og lysten til at bevæge dig i et større perspektiv, og derigennem være med til at videreudvikle virksomheden.

Du interesserer dig for helheden, og du er nysgerrig på forretning og forretningsudvikling. Du har mod på at arbejde med driftsøkonomiske opgaver.  

Du har kendskab til - eller interesse for - teamledelse.

Kontakt os og hør, hvordan du passer ind

Sprog

Du taler og skriver engelsk på et godt niveau. Der vil være såvel skriftlig som mundtlig kommunikation med virksomhedens amerikanske kontor.

IT

Du er generelt stærk på IT-siden, herunder Excel.

Virksomheden benytter sig af Economic.

Tiltrædelse

Vi ser meget gerne, at du kan starte hurtigt, men vi venter naturligvis gerne på den rette person.

Vi kalder løbende til samtale på stillingen.

Løn

God løn efter kvalifikationer.

Sundhedsforsikring, frokostordning, computer, telefon, IT goder samt fleksible arbejdsvilkår.

Reference

anl/Regnskabschef Kbh. K

Send din ansøgning til:

Jobmægleren ApS, Att: Anette Laursen
mail@jobmaegleren.dkTel: 70272922

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

Læs om Jobmægleren ApS her

Gem job

Jobmægleren ApS
Publiceret: 22. januar 2020

Arbejdssted

København K