Regn­skabs­chef – kar­ri­e­re­stil­ling med mulighed for at gøre en forskel

Stillingen

Til vores hovedkontor i Silkeborg søger vi en regnskabschef, som ud over en række selvstændige opgaver vil skulle varetage daglig ledelse af økonomiafdelingen, som pt. består af nuværende bogholder, som grundet alder ønsker at trappe ned på halv tid.

Med reference til den administrerende direktør vil opgaver og ansvar blandt andet omfatte:

  • Overordnet ansvar for virksomhedens regnskab og rapportering
  • Sikring af at afdelingsprocesser udføres korrekt i henhold til virksomhedens finansmanual, som du også selv får ansvaret for at vedligeholde og udvikle
  • Optimering af arbejdsgange, både i finansafdelingen og i virksomheden i øvrigt
  • Udarbejdelse af driftsøkonomiske analyser
  • Sparring med ledelsen om budgetter og forecasts
  • Optimering af cash flow
  • Sikring af at skat og moms afregnes korrekt med offentlig myndighed
  • Udarbejdelse af årsrapport i samarbejde med selskabets revisor
  • Daglig ledelse og motivering
  • Bogholderiopgaver i samarbejde med nuværende bogholder, som ønsker at trappe ned til halv tid

Du vil således både få ansvaret for diverse faste opgaver og ad hoc-projekter i økonomiafdelingen – derunder deltage hands-on i afdelingsopgaver efter behov i ferieperioder og lignende. Det er således essentielt, at du for eksempel er indforstået med almindelige driftsopgaver som f.eks. bogføring og bankafstemning i samspil med nuværende bogholder.

Virksomheden opererer i dag med økonomisystemet C5 samt større webshops, som er integreret ind i økonomisystemet. Der er planlagt fremtidigt køb af fakturaindscanningssystem, men dette er endnu ikke implementeret.

For den rette kandidat, vil stillingen på længere sigt kunne udbygges til at spille en mere aktiv rolle i udvikling af virksomheden og ansvarsområdet udvides til at inkludere IT, diverse fortrolige PA- og HR-relaterede opgaver.

Kvalifikationer

Opgaverne er krævende og varierede, hvorfor der kan være flere indgange til stillingen. Du har dog allerede mindst nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling eller revisorbaggrund med disse kvaliteter og dermed en baggrund der formentlig omfatter:

  • Relevant mellemlang eller videregående uddannelse inden for økonomi.
  • Gode IT-kundskaber, specielt med MS Excel samt C5/Navision
  • Gode sprogkundskaber – dvs. du taler og skriver flydende dansk og engelsk

Besidder du endvidere en analytisk tilgang, et godt overblik og en høj præstationsorientering, kan du meget vel være vores nye regnskabschef.

Du tilbydes:

En udfordrende og selvstændig stilling i en veletableret og veldrevet virksomhed. Virksomheden har vækstet kraftigt de sidste 5 år, så der vil være rig mulighed for at gøre god karriere og for personlig og professionel udvikling.

Du vil desuden få en ansættelse med ordnede forhold, blandt andet sundheds-, pensions- og særlige indkøbsmuligheder qua vores forretningsgrundlag.

Vigtigt – gerne tiltrædelse 1. april 2020.

Har du lyst til at høre mere om stillingen, vores virksomhed eller de forhold vi kan tilbyde dig, er du velkommen til at kontakte direktør Jan Facius Nielsen på dir. tlf. 5151 8279.

Ansøgning

Ansøgning sendes til jfa@bconzept.dk. Der vil løbende blive holdt samtaler og stillingen annonceres indtil den er endeligt besat.

Der gives kun respons retur til personer som matcher stillingsopslaget.


Om b conzept

Etableret i 2003. I top 3-5 i business to business indenfor Gaver, Reklameartikler og Beklædning. Målrettet og ambitiøs virksomhed med sunde regnskaber og solid egenkapital. Beskæftiger 20 medarbejdere på 3 lokationer, hvoraf 12 i Silkeborg.

Læs mere om os på www.bconzept.dk.

Gem job

b Conzept
Publiceret: 5. februar 2020

Arbejdssted

Silkeborg