Jobindex Søger for kunde
Kundelogo
 

Nordic financial manager til Despec-koncernen

 

Kan du lede og motivere et erfarent finansteam? Og er du klar til at få ansvar for økonomien i en international koncern med 5 selskaber fordelt over hele Norden?
Så bliv en del af Despec.

”Du er med til at sætte retningen for, hvor afdelingen skal hen i fremtiden. Samtidig kommer du til at arbejde hands-on med teamets opgaver og fungere som deres professionelle sparringspartner,” fortæller CEO Michael Voll, som du refererer til.

Velkommen til Despec

Vi er Nordens ledende distributør af IT- og kontortilbehør og er ejet af en tysk familieejet virksomhed, hjemhørende i Bayern.

Med hovedkontor i Danmark og kontorer i Sverige, Norge, Finland og Island arbejder vi hver dag for at udvikle og tilbyde de ydelser, der gør os til den foretrukne distributør af IT-tilbehør og kontorartikler i Norden.

Sæt retningen for vores finansteam

Som nordic financial manager får du ansvaret for et team på 8 erfarne økonomimedarbejdere, bl.a. vores financial controllers, debet- og kreditbogholdere samt for vores kantineleder. Din hovedopgave bliver at lede, coache og videreudvikle teamet, som varetager alle økonomiopgaver for de 5 Despec-selskaber i Norden.

Du sikrer, at de daglige arbejdsopgaver i teamet udføres rettidigt og i høj kvalitet, og du deltager selv aktivt i afviklingen af opgaverne, når behovet opstår.

Opgaverne i teamet tæller blandt andet:

  • bogholderi, budget og regnskabsudarbejdelse
  • lønadministration og ledelsesrapportering
  • kontakt til myndigheder og finansielle partnere
  • likviditets- og valutastyring
  • business controlling
  • analyser og sparring.

Som et led i den fortsatte udvikling vil du i samarbejde med vores CEO blive involveret i arbejdet med at vedligeholde, videreudvikle og optimere processer og arbejdsgange i Despec i et nordisk perspektiv.

Herudover har du et tæt samarbejde med vores tyske moderselskab, hvortil du bl.a. står for den løbende rapportering.

Få det bedste fra to verdener

Hos Despec får du en hverdag i en international virksomhed med samarbejde på tværs af grænser kombineret med den mindre virksomheds agilitet og smidighed. Hos os støder du ikke panden mod en mur af tunge administrative processer, men i stedet kan du være med til at præge og udvikle din afdeling og den retning, vi skal gå.

Erfaren og løsningsorienteret leder

Du er en velfunderet leder, der forstår at uddelegere opgaver og skabe resultater gennem andre. Din ledelsesstil er inkluderende, og du kan let skabe åbenhed og konstruktiv dialog i teamet. Samtidig trives du med at indgå i løsningen af teamets daglige opgaver og sparre med dem om faglige problemstillinger.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • har solid erfaring med personaleledelse, drift og udvikling af en økonomiafdeling
  • har god forståelse for IT, Excel og ERP-systemer
  • gerne har koncernindsigt og erfaring fra en handelsvirksomhed
  • taler og skriver dansk og engelsk – sidstnævnte er vores koncernsprog.

Interesseret?

Jobindex er rekrutteringspartner på denne stilling. Har du spørgsmål til rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent hos Jobindex Jens Fog på 72 45 90 05.

Har du spørgsmål til selve jobbet, kan du kontakte CEO Michael Voll på 4574 1400.

Vi inviterer løbende til samtale, så send din ansøgning og dit CV allerede i dag. Ansøgningsfristen er den 23. juni 2020. Ansøgninger, der ikke er sendt via linket, kommer ikke i betragtning. Tiltrædelse er snarest muligt, men vi venter naturligvis på den rigtige kandidat.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Læs mere om os her.

Kontaktperson

Jobindex

Jens Fog
TLF: +45 7245 9005

Skriv venligst i din ansøgning, at du så annoncen hos StepStone.

– Find din jobglæde
Gem job

Jobindex A/S
Publiceret: 2. juni 2020

Arbejdssted

Lynge