Business Con­trol­ler

Vi søger en dygtig Business Controller, der trives både med udviklings- og analyseopgaver og med at tage del i den daglige drift. Vi kan tilbyde ansættelse i en spændende og ambitiøs virksomhed, hvor der er behov for stærke forretningsmæssige, finansielle samt analytiske kompetencer for at bl.a. samspillet mellem koncernens virksomheder kan optimeres og udvikles.

Dine primære ansvarsområder og opgaver:

  • Finansielle og forretningsmæssige analyser på koncernniveau samt i de respektive aktiviteter
  • Bidrage til at øge virksomheden indtjening igennem optimering
  • Forberedelse og analyse af tal til løbende rapportering
  • Projektledelse af fase 2 af ERP-opgradering samt øvrige digitaliseringstiltag
  • Samarbejde med den øvrige forretning og agere sparringspartner for selskabets ledelse
  • Udarbejdelse af årlige budgetter og forecasts
  • Deltage i afdelingens drift og bogføring efter behov
  • Deltagelse i udarbejdelse af årsrapportering for selskabet og tilknyttede selskaber
  • Kontakt til revision og andre eksterne parter
  • Øvrige administrative opgaver.

Dig som person

Du er en dygtig talknuser med min. 3 års erfaring fra lignende stillinger. Du tænker som noget grundlæggende i optimering, digitalisering og strategi. Du er robust og samarbejdende og byder via engagement og faglighed ind som en central spiller ind på alle niveauer i koncernen. Du er som person passioneret, struktureret og kvalitetsbevidst i din arbejdsstil og du ser dig selv som en naturlig driver af udvikling.

Du bliver en del af en virksomhedsgruppe med ca. 30 medarbejdere i Danmark og 45 i udlandet. Du får udgangspunkt i en økonomiafdeling på 3 personer som varetager den generelle økonomistyring for koncernens selskaber, og er et vigtigt fundament for virksomhedens drift og ledelsesmæssige beslutninger. Du får ansættelse i Ingemann Components med direkte reference til direktøren, men med tæt samarbejde med øvrig ledelse samt bestyrelsesformand.

Din baggrund

Du har en solid teoretisk økonomisk baggrund f.eks. HD(R), cand.merc eller tilsvarende. Du brænder for analyser og økonomistyring, du har en stærk værktøjskasse, inkl. erfaring med koncernregnskaber og konsolideringer Du er gerne på forkant med den teknologiske udvikling og ønsker, lige som os, at udvikle administrationen mod mere digitalisering.

Du har en solid systemforståelse og flair for IT, særligt Excel og Microsoft Business Central.

Du tilbydes

En spændende og udfordrende stilling i en dynamisk og udviklingsorienteret virksomhed, hvor der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Dit primære arbejdssted vil være vores domicil i Bjæverskov.

Løn og vilkår:

Vi tilbyder gode personalevilkår. Løn efter kvalifikationer.

Opstart:

Hurtigst muligt.

Ansøgning:

Ansøgning med vedlagt CV kan fremsendes til jobs@ingemanncomponents.com.

Vil du høre mere om stillingen er du meget velkommen til at kontakte direktør Dorthe Hillerup Vedsted på dhv@ingemanncomponents.com.

Gem job

Ingemann Components A/S
Publiceret: 10. juni 2020

Arbejdssted

Bjæverskov