Chef­kon­su­lent til Øko­no­mi­af­de­lin­gen - tovholder med lyst til ledelse


Økonomiafdelingen er en afdeling i løbende udvikling. Vi er 15 medarbejdere med en spændende hverdag og et hav af udfordrende opgaver inden for budget, regnskab, indkøb og opkrævning.

Til vores budgetteam søger vi en dygtig og engageret chefkonsulent med en central rolle i hjertet af kommunens økonomistyring. Du vil blive tovholder på opgaven med at sikre, at der leveres et driftssikkert og gennemsigtigt budget og tilhørende løbende budgetopfølgning. Heri indgår et ledelsesmæssigt ansvar i forhold til budgetteamets øvrige 5 medarbejdere; men også ansvar for egne opgaveområder. Derudover vil deltagelse i projekt- og analysearbejde – bl.a. med udvikling af nøgletal – også medgå i jobbet.

Vi lægger vægt på, at du har analytiske evner og kan se sammenhænge uden at miste blikket for detaljen. Du har samtidig lyst til at indgå i et miljø, med skiftende roller og afvekslende arbejdsopgaver. Kort sagt skal du kunne lide afvekslingen mellem udviklings- og rutineopgaver i en lille organisation med en bred kontaktflade, tæt på direktion og faglige ledere.

Som person har du:

  • Vilje til samarbejde og opgaveløsning
  • Lyst til at stå i spidsen for et mindre team
  • En adfærd, hvor ordentlighed og ansvarlighed er kendetegnende for dine relationer til kollegaer og samarbejdspartnere.

Det faglige grundlag skal være i orden, dvs.:

  • En økonomisk uddannelse og erfaring med budgetarbejde og kontoplan
  • Flair for analyse og har i praksis arbejdet med analyseopgaver, fx. analyse af kommunale driftsområder
  • Evt. kendskab til KMD-Opus eller tilsvarende kommunalt økonomisystem
  • Stærke formidlingsevner skriftligt og mundtligt, dvs. erfaring med formidling af økonomiske problemstillinger – også til modtagere uden økonomiske fagkundskaber.

Vi tilbyder store frihedsgrader og indflydelse på udviklingen i dit eget arbejde og gode muligheder for videreudvikling - både personligt og fagligt. Vores dagligdag er præget af en uformel omgangsform og vi sætter pris på at have et godt miljø, både internt i afdelingen og i relation til vores andre kollegaer i Dragør Kommune.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte leder af Økonomiafdelingen, Bjarne Schultz Jensen på 3289 0135 eller kommunaldirektør, Henrik Harder på 4177 0211.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Vi forventer at holde samtaler i uge 44. Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Send den nu eller inden den 19. oktober 2020, kl. 9.00 via linket "Søg jobbet her" nederst på siden.

Dragør er et traditionsrigt og velbevaret bysamfund i tæt nærhed til København med 12 km til Rådhuspladsen. Mere end 14.000 borgere og masser af turister nyder godt af vores enestående havnemiljø og naturområder langs kysten. I Dragør Kommune er det vores daglige mål at sikre borgerne den bedste service.

Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over et hold af engagerede og kvalificerede medarbejdere, der bakker op om vores mål og værdier. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen. Vil du vide mere, så besøg os på www.dragoer.dk.

Stillingsbetegnelse
Chefkonsulent

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig

Virksomhedsoplysninger
Økonomiafdelingen

Tiltrædelse
1. december 2020

Ansøgningsfrist
19. oktober 2020

Kontaktperson
Bjarne Schultz Jensen på 3289 0135 eller kommunaldirektør Henrik Harder på 4177 0211

Uddannelse
Økonomisk uddannelse

Arbejdsområde
Økonomi

Gem job

Dragør Kommune
Publiceret: 1. oktober 2020

Arbejdssted

Dragør