Drifts­chef

Nordjyske jernbaner A/S (NJ) er en velfungerende privatbane med hovedkontor i Hjørring. Virksomheden blev stiftet i 2001, som en sammenlægning af Skagensbanen og Hirtshalsbanen. NJ har i dag desuden ansvaret for hele den regionale togbetjening i Nordjylland fra Skørping til Frederikshavn.

Gennem de seneste år er der investeret mere end 750 mio. kr. i nye skinner, tekniske anlæg og togmateriel. NJ fremstår i dag som en af de mest effektive jernbanevirksomheder i Danmark. Også når det gælder høj rettidighed og branchens højeste kundetilfredshed.

Vi har pt. 22 moderne togsæt, betjener årligt næsten 3 mill. passagerer og har 120 medarbejdere. Vi er garant for en god og tidssvarende mobilitet og bidrager dermed til at understøtte vækst og trivsel i Nordjylland.

Da vores nuværende chef for området har søgt nye udfordringer, søger vi den rette person til at bringe os videre.

Kan du som leder skabe fundamentet for tog til tiden og motiverede medarbejdere?

… så er denne lederstilling noget for dig!

Du vil som leder for vores største medarbejdergruppe, bestående af lokoførere, togpersonale og medarbejdere i trafikstyring, få ansvaret for at lede og motivere, implementere ens og fælles rutiner for de daglige arbejdsgange samt sikre en optimal trafikafvikling.

Du er et vigtigt omdrejningspunkt for hele driften i virksomheden og har således en meget central rolle i hele NJ. Du refererer til den administrerende direktør og indgår i ledergruppen.

Vi forventer, at du:

  • En årrække har haft praktisk personaleledelse for en større personalegruppe og kan dokumentere resultater
  • Kan håndtere paletten af HR-opgaver på det taktiske plan, herunder planlægge og udføre HR-relaterede opgaver i personalegrupperne lokoførere, togpersonale samt medarbejdere i trafikstyring
  • Har kompetencer i og erfaring med nærværende distanceledelse, da du ikke møder dine medarbejdere dagligt
  • Har gode samarbejdsevner og formår at skabe et motiverende arbejdsmiljø
  • Brænder for, at alle i NJ udlever værdierne: Ansvarlighed, passion og glæde
  • Er en empatisk leder, der vægter et godt og tillidsfuldt arbejdsklima højt
  • Er handlekraftig og kan træffe beslutninger med kort varsel i en til tider uforudsigelig og omskiftelig hverdag
  • Er en tydelig kommunikator og kan lide en åben og ærlig dialog, der matcher vores uformelle tone
  • Har flair for struktur, planlægning og administration i forbindelse med planlægning af driften
  • Har erfaring fra lignende job. Erfaring fra tog-/transportbranchen kan være en fordel, men er ikke et krav

Dine arbejdsopgaver vil være:

  • Overordnet ledelse af lokoførere, togpersonale og medarbejdere i trafikstyring
  • Planlægning og udførelse af HR-opgaver på taktisk niveau, herunder planlægning og eksekvering af HR-tiltag lige fra uddannelsesaktiviteter, lønspørgsmål, medarbejdermotivation mv.
  • Indgå i ledergruppen, som består af direktøren, økonomichefen, den tekniske chef og driftschefen
  • Sætte retning på det personalemæssige område gennem motiverede og engagerede medarbejderne
  • Sikre rekruttering, fastholdelse og udvikling af medarbejderne ved at yde den optimale mandskabspleje
  • Sikre et godt samspil internt med NJ’s øvrige funktionsområder og eksternt primært med Nordjyllands Trafikselskab og Banedanmark
  • Ansvar for køre- og mandskabsplaner. Her får du en helt central rolle i at sikre ”tog til tiden” og fastholdelse af Danmarks mest rettidige togbetjening
  • Sikre og videreudvikle gode kundeoplevelser og en høj kundetilfredshed

Som driftschef får du rig mulighed for:

  • At have en central rolle i en succesfuld servicevirksomhed med branchens højeste kundetilfredshed
  • At medvirke til NJ’s fortsatte udvikling og vækst
  • At indgå i en virksomhed med en fælles passion om at køre tog
  • Stor bevægelsesfrihed i en flad og agil organisation, hvor der er kort vej fra idé til handling
  • Gode muligheder for at vokse fagligt og personligt

Vi tilbyder en attraktiv stilling, som honoreres på et konkurrencedygtigt niveau. Finder du jobbet interessant, imødeser vi din ansøgning. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte adm. dir. Peter Hvilshøj på telefon 4055 5207.

Ansøgningsfrist er 29. oktober 2021. Samtaler holdes løbende, og i forbindelse med samtalen er der mulighed for en rundvisning på hovedkontoret i Hjørring. Konsulentfirmaet Hald&Lie A/S bistår i rekrutteringsprocessen, og din ansøgning samt CV inkl. relevante bilag sendes til dem via nedenstående ansøgningsknap "Søg jobbet online".

Gem job