Økonomi- og regn­skabs­chef

Vil du have et meningsfuldt arbejde, hvor du gør en forskel for de mest udsatte i verden?

Som vores nye Økonomi- og regnskabschef bliver du tilknyttet Dansk Folkehjælps hovedkontor, som er ansvarlig for alle organisationens aktiviteter i ind- og udland. I tæt samspil med og med direkte reference til organisationens generalsekretær, får du ansvaret for Dansk Folkehjælps økonomiafdeling. For at sikre implementeringen af projekter og aktiviteter supporterer du også organisationens 40 lokalafdelinger i Danmark, vores landekontorer og internationale samarbejdspartnere, ligesom du sammen med organisationens generalsekretær har ansvaret for håndtering af organisationens økonomi, fonds- og offentlige bevillinger.

Videreudvikling af vores aktiviteter

Som økonomi- og regnskabschef har du ansvaret for styring og udvikling af eget ansvarsområde samt udvikling af økonomiområdet i resten af organisationen. Du har udvikling for øje i dit daglige virke, og en af dine vigtigste opgaver er at håndtere mange opgaver og aktiviteter sideløbende med hinanden. Derudover forventes det, at du er visionær og nysgerrig på fremtiden og selv kommer med forslag til nye aktiviteter, der kan omsættes til mål på flere bundlinjer.

Du bliver ansvarlig for virksomhedens samlede økonomifunktion, og du er struktureret i dit arbejde, har fokus på at nå dine deadlines, og du er god til at sætte dig ind i love og bekendtgørelser for det økonomiske område.

På økonomifronten er du ansvarlig for udarbejdelsen af regnskaber og budgetter samt løbende budgetopfølgning og likviditetsstyring. Du bliver understøttet af en erfaren administration, og det er derfor op til dig at bevare et stærkt overblik i hele processen og agere tovholder på projekter inden for økonomi såvel som regnskabsområdet. Der er tale om en alsidig rolle i en foranderlig organisation og branche. Du kan derfor forvente en omskiftelig arbejdsdag, hvor mange forskellige typer af opgaver lander på dit skrivebord.

Sammen med organisationens generalsekretær varetager du kontakten til organisationens samarbejdspartnere, leverandører og kunder, og du udarbejder månedsrapporter på de områder, du har ansvaret for. Udfordringen er at håndtere en stor økonomiportefølje, aktiviteter og projekter sideløbende med hinanden. Du bliver en del af et miljø, som er præget af et oprigtigt ønske om at gøre en forskel, og vi er stolte af det, vi laver.

Hvem er du?

  • Du har en akademisk økonomisk baggrund i form af en uddannelse som HD eller HA i regnskab eller som revisor. Vigtigst er dog, at du har et fagligt fundament med grundlæggende kompetencer inden for økonomi, regnskab og bogholderi.
  • Du har indsigt i og erfaring med NGO- og foreningsarbejde.
  • Du har dokumenteret erfaring med projektøkonomi og projektstyring.
  • Du har solid erfaring og indsigt i forskellige økonomisystemer, kendskab til Navision vil være en fordel.
  • Du er en erfaren bruger af MS Office pakken.
  • Du har erfaring med løn- og bogholderi.
  • Du har erfaring med udarbejdelse af økonomiske vejledninger og retningslinjer.
  • Du har relevant erfaring i at samarbejde med private fonde, myndigheder, offentlige puljer og øvrige relevante interessenter inden for NGO- og foreningsområdet.
  • Du har dokumenteret erfaring med eksisterende og ny lovgivning i branchen, og det forventes desuden, at du er i stand til at tilgå ny viden og omsætte den til praksis.
  • Du er udadvendt og har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk.
  • Du er resultatorienteret og ambitiøs, både på egne og andres vegne, og går gerne forrest, når der skal opstilles mål, ligesom du er tydelig i din kommunikation af disse.
  • Du er struktureret, god til at planlægge og skabe overblik over mange forskellige opgaver, aktiviteter og projekter, og du er god til at koordinere aktiviteter blandt kollegaer og samarbejdspartnere
  • Du er indstillet på, at jobbet til tider kræver, at du står til rådighed uden for normal arbejdstid. Du trives med travle og til tider lange arbejdsdage samt møde- og rejseaktivitet.

Vilkår for ansættelse

Stillingen er en fuldtidsstilling til besættelse hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesforhold ifølge gældende overenskomst for Dansk Folkehjælp og jævnfør personlige kvalifikationer. Ansættelsessted: Dansk Folkehjælp, Brovejen 4, 4800 Nykøbing F.

Spørgsmål og ansøgning

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte generalsekretær Klaus Nørlem på 70 220 230.

Send din ansøgning

Ansøgning samt CV sendes til generalsekretær Klaus Nørlem på e-mail til kn@folkehjaelp.dk. Skriv venligst ”Økonomi- og Regnskabschef” i emnelinjen. Behandling af ansøgninger og afholdelse af ansættelsessamtaler foretages løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt – dog senest 27. oktober 2021.

Vi glæder os til at høre fra dig!


Dansk Folkehjælp

Dansk Folkehjælp er en landsdækkende, frivillig humanitær organisation, som yder hjælp til udsatte mennesker i Danmark og udlandet. Det grønne kors er vores kendetegn, hvor frivillighed, solidaritet med de svageste og bæredygtighed i vores arbejde er de grundlæggende elementer.

Dansk Folkehjælp arbejder med 3 centrale indsatsområder, forebyggelse- og førstehjælp, frivilligt socialt arbejde og internationalt med nødhjælps- samt udviklingsaktiviteter.

Læs mere om os på www.folkehjaelp.dk.

Dansk Folkehjælp
Brovejen 4 • 4800 Nykøbing F. • telefon 70 220 230

Gem job