Økonomi- og regn­skabs­chef

Ahlsell Danmark søger en leder til regnskabsafdelingen

Med reference til selskabets ledelse søger vi en regnskabschef, som bliver del af et økonomi- og finansteam med 4 medarbejdere. Vi søger en praktisk, energisk og dygtig økonomi- og regnskabschef til vores regnskabsafdeling, som kan tage ansvar for både økonomiske og administrative opgaver i Ahlsell Danmark.

Du bliver en del af et velfungerende team, hvor ansvarlighed og selvkørende arbejdsrutiner er en selvfølge. Du får et selvstændigt og meget alsidigt job, hvor du får store muligheder for at præge dit område.

Du får det faglige og ledelsesmæssige ansvar for den løbende rapportering og for sammen med dit team at sikre høj kvalitet og løbende udvikling af både funktion og team. Du bliver en del af den danske ledergruppe.

Jobbet/opgaverne:

  • Månedsafslutning, periodisering samt afstemning og bogføring af visse konti f.eks. hensættelser.
  • Rapportering til moderselskab.
  • Årsregnskab, budgetter, opfølgning og analyser.
  • Administration af firmabiler, forsikringer m.m.
  • Ansvar for løn og pensionsordning.
  • Løbende sparring og samarbejde i finansteamet og på tværs af organisationen.
  • Diverse administrative opgaver relateret til den generelle virksomhedsdrift.

Din baggrund:

  • Du har en relevant uddannelse inden for regnskab f.eks. som revisor.
  • Du har sikkert 2-3 års erfaring med ledelse af et mindre team.
  • Du kan arbejde med de praktiske opgaver uden at miste overblikket.
  • Du er struktureret, analytisk og tager naturligt ansvar for afdelingen.
  • Du har nogle års erfaring fra lignende stilling og bliver derfor hurtigt selvkørende.
  • Du kan begå dig på engelsk, og det er en fordel, hvis du også forstår svensk.
  • Du er sikkert superbruger i et eller flere systemer, og du føler dig hjemme i et Excel-ark. Flair for IT-systemer.

Som person har du fundet din "hylde" i tallene og din ledelse – og besidder et stort overskud og et generelt godt humør – og du løser gerne andre opgaver, som altid opstår i en mindre virksomhed. Du får en bred kontaktflade i koncernen og trives med at have mange bolde i luften, da du bliver et naturligt centrum i virksomheden. Kan du samtidig se dig selv i vores værdier: AnsvarlighedÅbenhed og Enkelthed så er du måske vores nye kollega.

Vi tilbyder:

En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og mulighed for at præge jobbet og organisationen. Du bliver leder af et velfungerende kompetent selvkørende team som tager ansvar for egne opgaver. Du får en til tider hektisk men afvekslende dagligdag med højt fagligt indhold og meget forskellige opgaver. Gagen og øvrige ansættelsesvilkår vil matche de stillede krav og indeholder også pension, sundhedsforsikring, massageordning og ulykkesforsikring. Du skal påregne 1-2 årlige rejser til koncernens hovedkontor i Stockholm.

Ansøgning:

Send din motiverede ansøgning indeholdende CV til os senest den 29. oktober 2021. Samtalerne afholdes i løbet af november og stillingen ønskes besat snarest muligt, men vi venter gerne på den helt rigtige kandidat. Send din ansøgning til otto.jacobsen@ahlsell.dk. Din ansøgning vil naturligvis blive behandlet fortroligt. Hvis du har spørgsmål til jobbet eller opgaverne kan du kontakte enten Controller Brian Bendix Hansen på 28 70 27 37 eller Business Partner Otto Jacobsen på telefon 23 45 53 10.


Hvem er vi:

Ahlsell Danmark er et datterselskab af det svenske Ahlsell AB som er en førende aktør på EL-VVS-KØL-GDS og værktøjs-markedet i Norden. Ahlsell har en omsætning på 35 milliarder SEK, og 5.700 ansatte fordelt i Sverige, Norge, Finland, Estland, Polen og Danmark. I Danmark er vi 90 ansatte og har afdelinger i Brøndby, Århus, Ålborg, Kolding og Sønderborg.

Her kan du læse mere om os: Danmark: www.ahlsell.dkwww.vvs-trading.dk – koncernen: www.ahlsell.com.

Gem job