Ambitiøs redaktør med kom­merci­elt mindset

Er du en knivskarp skribent, der brænder for at skrive engagerende historier og udvikle spændende rapporter med afsæt i forbrugeranalyser? Har du et stort hjerte for retail og forbrugeradfærd, elsker at formidle og vil du stå i spidsen for et talentfuld team? Så har vi jobbet til dig!

I Retail Institute Scandinavia søger vi lige nu en erfaren og struktureret redaktør, der er dygtig til at formidle, har næse for den gode historie, og som ikke mindst har mod på at drive en større digitaliseringsproces af bl.a. vores medlemsmagasin Retail+.

Du vil komme til at stå i spidsen for et mindre team, hvor jeres primære opgave er at skabe stærkt content til vores mange medlemmer indenfor detailhandlen. Det gælder bl.a. vores nyhedsbrev Retail Watch, medlemsmagasin Retail+ og diverse whitepapers, rapporter og bøger, der alle har til formål at forsyne detailhandelsaktører med essentiel viden om branchen og forbrugerne for at sikre den fremtidige forretning. Desuden vil du være primus motor på den digitaliseringsproces af bl.a. vores medlemsmagasin, Retail+, som vi lige nu står overfor.

Dertil vil du bidrage til vores arbejde med forbrugeranalyser, og det er med afsæt i indsigter fra disse, at du idéudvikler og skriver spændende rapporter og artikler til vores mange kanaler. Du vil fungere som projektleder på vores mange publikationer og få ansvar for at kvalitetssikre både indhold såvel som grafisk setup i samarbejde med et eksternt bureau.

Om dig

Du er en erfaren skribent med redaktør-potentiale, der brænder for at skrive og formidle – om det gælder artikler, længere rapporter eller SoMe-opslag – og du kan kommunikere målrettet og tilpasse indhold til forskellige medier og kender kriterierne for succes. Du har næse for den gode historie og kreative ideer til, hvordan vi på nye og engagerende måder kan levere viden til vores medlemmer.

Du er klar på at lede og drive et team, hvor du får det overordnede ansvar for, at I lykkes og kommer i mål med jeres opgaver, og du er ikke bange for at skulle stå i spidsen for en kommende digitaliseringsproces. Du har en lille projektleder gemt i maven, er god til at holde overblikket, og du eksekverer på dine arbejdsopgaver. Desuden får forbrugeradfærd, retailtrends og tendenser dit hjerte til at slå hurtigere.

Hvem er vi?

Retail Institute Scandinavia A/S er et skandinavisk videns-, analyse- og konsulenthus med speciale i detailhandel og forbrugeradfærd. Vi har siden 1997 serviceret vores kunder med vigtig indsigt i form af bl.a. trendforskning, markedsanalyser og strategiske konsulentløsninger. En væsentlig del af virksomheden er de mange medlemmer, som typisk er detailhandelskæder, mærkevareproducenter og solution-leverandører. Endelig er vi også den skandinaviske partner i Ebeltoft Group – et internationalt netværk af retaileksperter på tværs af 20 lande.

Hvad tilbyder vi?

Vi tilbyder et fuldtidsjob med et stort ansvar og bred kontaktflade, hvor der er rig mulighed for at udvikle og implementere. Du skal være indstillet på, at Retail Institute Scandinavia er en virksomhed, hvor der er masser af både store og små opgaver at løse. Til gengæld har vi et uformelt og rart arbejdsmiljø, hvor der ikke er langt fra beslutning til handling.

Din ansøgning

Send din ansøgning og CV samt andre relevante bilag hurtigst muligt og senest d. 10. december til adm. direktør Henning Bahr på hb@retailinstitute.dk. Vi afholder løbende samtaler og ønsker at besætte stillingen hurtigst muligt med den rette kandidat – så send din ansøgning og CV allerede i dag.

Gem job