Øko­no­mi­chef med glimt i øjet og orden i pe­nal­hu­set til IT-virk­som­hed i rivende udvikling

Vi søger en erfaren og ambitiøs økonomichef, som mestrer de økonomiske discipliner og kan sikre, at virksomhedens beslutninger bliver taget på et oplyst grundlag. Vi søger økonomichefen, som er motiveret af at skabe en international økonomifunktion i en vækstvirksomhed på vej ind på nye markeder. Vi søger økonomichefen, som er tillidsfuld, og som tør gå ind og tage ejerskabet for økonomien i en ejerledet-virksomhed med en kapitalfond i ryggen.

Hos OnlinePOS er vi modige, og vi tør tænke nyt og innovativt, hvilket er afgørende for, at vi kan fortsætte vores vækstrejse. En rejse, som du, vores nye økonomichef, skal videreføre i tæt sammenspil med den øvrige organisation og i tråd med OnlinePOS' strategi, hvor alle stolt arbejder dedikeret for at gøre en forskel i vores kunders forretning.

  • ”Hos OnlinePOS gør vi forskellen i kundens forretning. Det er vores vision, og hvad vores 80 dedikerede medarbejdere hver dag arbejder hårdt for at indfri. Vi er en virksomhed, hvor gode ideer opstår alle steder, og hvor luften emmer af optimisme og energi. Ideer og forretningsudvikling har vi masser af, men vi søger en økonomichef, som kan verificere ideerne og forhåbentlig også komme med en masse selv,” CEO Lasse Peters.

OnlinePOS er en IT-virksomhed, som har specialiseret sig i udvikling og produktion af moderne POS- og betalingssystemer til restauranter, barer, detailbutikker og mange af sommerens store festivaler og events. Vi er en virksomhed, som ønsker og tør tage et socialt ansvar i branchen, og vi arbejder aktivt med vores CSR-aktiviteter. Vi er ikke i mål endnu, men i 2021 modtog vi Randers Kommunes CSR-certifikat, og det er et område, som allerede nu og fremadrettet vil fylde meget hos OnlinePOS.

Få en central rolle hos en innovativ virksomhed med vokseværk

Som økonomichef har du det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi og kan altid byde ind med det forkromede økonomiske overblik. Du er proaktiv og handlekraftig og har blik for forbedringspotentialer både i økonomiafdeling og resten af virksomheden.

Som en del af ledelseslaget i OnlinePOS får du en central rolle i kommunikationen og implementeringen af strategien for OnlinePOS. Blandt andet har vi stort fokus på videreudvikling af organisationen og måden, vi arbejder på. OnlinePOS er på en større vækstrejse, hvor det er afgørende, at vi gør os skalerbare, og i en abonnementsforretning med stor kundetilgang er automatisering af processer et nøgleområde.

Du træder en ind i en økonomiafdeling med personaleansvar for en medarbejder og vil have kontor på vores HQ i Randers. Du refererer direkte til CEO Lasse Peters.

Overordnede ansvarsområder:

  • Udvikling og implementering af strategi og vision for afdelingen
  • Personaleansvar og organisationsudvikling, herunder opbygning af automatiserede processer og procedurer for måden økonomiafdelingen samarbejder med resten af organisationen og vores kunder
  • Årsregnskab, budgettering, budgetopfølgning og momsafregninger
  • Likviditetsstyring og fakturering
  • Rapportering til direktion og bestyrelse, herunder udbygning af virksomhedens BI system samt kvalitetssikring af data hertil
  • Koordinering med ekstern revision, bank, forsikring m.m.
  • Sikre compliance på eksisterende og nye markeder

Hvem er du?

  • Du har en relevant økonomisk uddannelse og minimum 5 års erfaring fra en lignende stilling
  • Du er en talknuser, som hurtigt formår at gennemskue sammenhænge
  • Du motiveres af at tage ejerskab for økonomifunktionen
  • Du udøver med et glimt i øjet og en anerkendende tilgang ledelse i øjenhøjde og er i stand til at skabe konstruktive interne og eksterne samarbejder
  • Du har det lange lys på og kan gennemskue en god forretning, når du ser den
  • Du trives i et uformelt miljø, hvor vi skal have plads til at have det sjovt
  • Du har gerne interesse i jura og måske endda GDPR

Vi tilbyder dig:

Du træder ind i en ung, uhøjtidelig og dynamisk virksomhed med 80 ansatte med hovedkontor i Randers samt kontorer i København og Norge. Vi er en arbejdsplads med højt til loftet, hvor vi arbejder tæt sammen, så vi hele tiden bliver bedre. Vi vægter det sociale højt og afholder mange arrangementer uden for kontoret.

  • Du bliver en del af en nysgerrig, idérig og ambitiøs ledergruppe, hvor du er med til at sætte den strategiske og visionære retning for en virksomhed, som er én af de førende spillere på markedet
  • Mulighed for at sætte dit eget afgørende præg på en virksomhed på en ambitiøs vækstrejse
  • Et uformelt arbejdsfællesskab udover det sædvanlige, hvor det sociale er i højsæde. Det vil du opdage allerede på din første dag, hvor vi står klar med en varm velkomst
  • Løn efter kvalifikationer, herunder pensionsordning samt sundhedssikring

Du kan læse mere om vores virksomhed på www.onlinepos.dk. For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til Head of HR Pelle Højberg på +45 71 74 28 40 eller CEO Lasse Peters på +45 38 41 22 87.

Gem job

OnlinePOS
Publiceret: 31. august 2022

Arbejdssted

Randers