FINANCE MANAGER til me­di­covirk­som­hed i vækst

Mequ søger en kompetent og fagligt dygtig Finance Manager, som med direkte reference til den administrerende direktør selvstændigt kan stå i spidsen for økonomifunktionen.

Dette er en spændende mulighed for dig, som både kan sikre kvalitet i økonomistyringen og gøre den til et vigtigt ledelsesmæssigt værktøj for direktør og bestyrelse.


UD OVER AT HOLDE STYR PÅ ØKONOMIFUNKTIONEN, BLIVER DET DIN OPGAVE I TÆT DIALOG MED DIREKTØREN OG BESTYRELSEN AT SKABE DET NØDVENDIGE ØKONOMISKE OVERBLIK OG BESLUTNINGSGRUNDLAG I DEN UDVIKLINGSPROCES, VIRKSOMHEDEN ER INDE I NETOP NU.

STILLINGEN

Da opgaven løses i samarbejde med et eksternt firma, der varetager bogføringen, forestiller vi os, at stillingen kan besættes som en deltidsstilling på 25-30 timer/ugentligt.
Som Finance Manager vil du blive ansvarlig for et bredspektret område af virksomhedens økonomifunktion. Det er derfor vigtigt, at du er parat til at påtage dig opgaver, som spænder fra det meget grundlæggende, driftsorienterede til det mere udviklingsorienterede.
For den rette ansøger vil stillingen være en spændende udviklingsmulighed, hvor du måske på sigt kan tage skridtet videre til et tungere økonomijob med personaleledelse.

Det daglige arbejde vil give en bred, faglig kontaktflade internt og eksternt.

Vi søger en person, som trives med det praktiske regnskabsarbejde, men som også kan stå for budgettering, likviditetsstyring, rapportering til ledelse og bestyrelse, forskellige økonomiske analyser, og – hvilket er særdeles vigtigt – motiveres af at være en tæt sparringspartner for virksomhedens ledelse og bestyrelse. Mequ er i en udviklingsfase, hvor en vigtig opgave for økonomifunktionen er at skabe indsigt og klarhed i form af rapporter og præsentationer til relevante målgrupper. Mequ er i vækst og er nu klar til at in source den tunge del af økonomifunktionen.

OPGAVERNE

Der er som nævnt tale om en meget selvstændig stilling med bl.a. følgende opgaveområder:

  • Budgettering
  • Likviditetsstyring
  • Kreditor- og debitorhåndtering
  • Analyse og controlling
  • Økonomistyring
  • Rapportering og udarbejdelse af materiale til bestyrelsen

DIN PROFIL

Vi forestiller os, at du har flere års erfaring som regnskabsansvarlig fra en sammenlignelig stilling i en mindre eller mellemstor virksomhed. Måske har du ovenikøbet en revisorbaggrund. Du kan lide at arbejde selvstændigt og drive processer. Du ser en ære i at levere arbejde af høj kvalitet og at overholde deadlines. Du er en teamplayer og kan lide at arbejde sammen med andre mennesker fra andre faggrupper.

Som person er du initiativrig og har mange jern i ilden. Du trives med travlhed både på dit job og privat, og derfor passer en deltidsansættelse fint til den fase af dit liv, du er i lige nu.

KVALIFIKATIONER

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse inden for økonomi.
Du kan have en baggrund som HD(R), cand.merc. eller tilsvarende.
Du har flere års relevant joberfaring inden for regnskab, økonomistyring og bogføring. Det er vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt og indgå i dialog med virksomhedens ledelse.
Du har særdeles gode IT-kompetencer, er en erfaren ERP-bruger og mestrer Microsoft Office (Excel).

Du behersker både dansk og engelsk på professionelt niveau.

Som person er du optaget af at kunne drive opgaverne til afslutning selv. Du er detaljeorienteret, og du finder det naturligt at opsøge og tage ansvar for forskelligartede opgaver og processer med en deadline.
Du hører til typen, som sætter en ære i at arbejde med økonomirapportering på en måde, der gør det anvendeligt for dine kolleger i ledelsen; også de, som ikke selv er uddannede økonomer.

MEQU TILBYDER

Du bliver en del af teamet i en højteknologisk medico virksomhed, der udvikler sig hastigt og vinder nye markedsandele. Du får et spændende, mange facetteret job med udviklingsmuligheder og en central placering i organisationen med direkte reference til den administrerende direktør.
Arbejdstid og sted tilrettelægges fleksibelt. Du bliver en del af en moderne, professionel og værdibaseret arbejdskultur, hvor vi står sammen om at markedsføre og sælge et produkt, der er til stor gavn for mange mennesker.
Dertil kommer en konkurrencedygtig løn med gode benefits og kollegaer.

ANSØGNING

Vi samarbejder med en ekstern rekrutteringsspecialist i processen. Din motiverede ansøgning med CV skal derfor sendes til Nils Munck: nm@nilsmunck-consult.com. Vedlæg en engelsksproget kopi af dit CV.
Søg gerne snarest muligt og angiv, hvor du har set jobbet. Vi holder løbende samtaler med ansøgere.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Hvis du vil vide mere om rekrutteringsprocessen og stillingen, er du velkommen til at kontakte Nils Munck på 53573274.

OM MEQU

MEQU udvikler, fremstiller og sælger højteknologisk medicoteknisk udstyr til opvarmning af blod ved transfusion. Vi er team på 11 dedikerede medarbejdere, som glæder os til at du kommer og bidrager med en høj faglighed. Virksomheden blev grundlagt af den nuværende administrerende direktør og har eksisteret i 12 år. Mequ har hovedsæde på Symbion i København og er i en stærk udviklingsperiode, hvor nye kundesegmenter og markeder kommer til hvert eneste år.

I dag bruges °M Warmer System i vid udstrækning af ambulancetjenester, hospitaler og militær i Europa, Australien og USA.

Læs mere på virksomhedens website: mequ.dk.

Gem job

MEQU A/S
Publiceret: 20. februar 2024

Arbejdssted

København N