Leder af ny afdeling for Publikum og Formidling
Er du en visionær, passioneret og erfaren leder, der brænder for formidling og gæsteoplevelser? Kan du holde overblik, sætte retning og eksekvere på museets strategier og projekter med et kommercielt mindset, og samtidig motivere, involvere og sparre med dine medarbejdere og udvikle potentialet i eksterne samarbejder?
Museum Nordsjælland er et kulturhistorisk museum, der undersøger, sikrer, formidler og aktualiserer den regionale kulturarv fra oldtid til nutid i et lokalt, nationalt og internationalt perspektiv. Museet dækker Hørsholm, Hillerød, Gribskov, Fredensborg og Allerød kommuner og varetager desuden det arkæologiske arbejde i Halsnæs, Rudersdal, Furesø og Helsingør kommuner. Vi beskæftiger ca. 40 fastansatte medarbejdere foruden ca. 20 timelønnede museumsværter og et vekslende antal projektansatte.
Vi har netop oprettet en ny afdeling for Publikum og Formidling, der får til opgave at drive, koordinere og videreudvikle museets formidlingstilbud og synlighed, så museet engagerer og beriger så mange mennesker som muligt gennem gode, sjove og lærerige oplevelser. Din rolle bliver at udvikle afdelingen i samarbejde med dine medarbejdere og skabe forbindelse mellem vores viden og vores publikum sammen med resten af museet. Hvis du har solid erfaring inden for oplevelsessektoren, er projektleder af natur og elsker at samarbejde på tværs af fagligheder, kan dette være drømmejobbet for dig!
Dit ansvar som afdelingsleder
Som leder af den nye afdeling for Publikum og Formidling bliver du ansvarlig for en bred vifte af opgaver, der strækker sig fra kreativ formidling til strategisk udvikling og synliggørelse af museets tilbud på alle platforme – fysiske såvel som digitale. Du vil blandt andet stå i spidsen for:
- Formidling: Koordinere og udvikle museets formidlingstilbud, fra fascinerende udstillinger til engagerende workshops i samarbejde med museets øvrige afdelinger.
- Kommunikation og Markedsføring: Sørge for at skabe synlighed og opmærksomhed om vores mange aktiviteter og gode historier.
- Program- og eventudvikling: Udvikle et stærkt og engagerende aktivitetsprogram i samarbejde med museets øvrige afdelinger samt sikre sammenhæng og kvalitet i hele museets programtilbud på tværs af afdelingerne og udstillingssteder.
- Den gode gæsterejse: Skabe den bedste oplevelse for vores gæster – før, under og efter deres besøg blandt andet sammen med vores timelønnede værter, som du får ansvaret for.
- Dataindsamling: Identificere og udarbejde metoder til at indsamle den rigtige, brugbare data til datadreven innovation.
- Forretningsudvikling: Identificere nye muligheder for at gøre museet økonomisk bæredygtigt gennem forretningsudvikling og strategiske samarbejder.
- Skoletjeneste: Udvikle og koordinere skoletjenesten, så vi når bredt ud til børn og unge.
Dine opgaver bliver at:
- Lede og udvikle afdelingen for Publikum og Formidling i et respektfuldt samarbejde med dit personale.
- Skabe et tæt samarbejde med museets andre afdelinger.
- Styre projektledelsen af større formidlingsprojekter og events med et struktureret overblik og en kreativ tilgang.
- Drive udviklingen af museets forretningsområder og sikre tiltagenes økonomiske bæredygtighed.
- Deltage i det daglige arbejde i det omfang, det er nødvendigt.
Kvalifikationer og egenskaber
Din uddannelsesbaggrund er underordnet, men praktisk erfaring med personaleledelse og dele af den nye afdelings ansvarsområder er et must. Derudover lægger vi vægt på, at:
- Du har forståelse, respekt og blik for helheden i museumsopgaven.
- Du har gode samarbejdsevner på tværs af faggrupper og organisatoriske niveauer.
- Du er en dygtig, empatisk og tydelig personaleleder, der kan se og udvikle talent og potentiale.
- Du har en naturlig evne til at se muligheder fremfor begrænsninger og når langt på literen.
- Har en stærk målgruppeforståelse og et kommercielt mindset med stor respekt og forståelse for vores autenticitet og faglighed – og at det ikke altid er den økonomiske bundlinje, der bestemmer.
- Har blik for at skabe struktur, så arbejdet kører glat, og projekterne bliver gennemført med høj kvalitet og til tiden.
- Tænker langsigtet og formår at planlægge i god tid for at sikre, at vi altid er på forkant.
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Du vil have fast kontorplads i enten Gilleleje, Hillerød eller Hørsholm efter ønske, men forventes at besøge de øvrige afdelinger og udstillingssteder jævnligt. Kørekort og adgang til egen bil er en nødvendighed. Du refererer til museets direktør og indgår i museets ledergruppe, der sammen med direktøren varetager den daglige strategiske ledelse af museet.
Spørgsmål til stillingen?
Kontakt museumsdirektør Julie Bouchet på telefon 2070 1756 eller Børneaktivitetskoordinator, Charlotte Mortensen på 6181 5825 - i uge 42 vil det dog kun være muligt onsdag d. 16. oktober.
Stillingen er ledig fra 1. januar 2025.
Ansøgning og CV sendes via ”Ansøg”-knappen nederst senest fredag den 25. oktober kl. 12. Samtaler forventes afholdt:
1. samtale: 6. november
2. samtale: 14. november
Vi glæder os til at høre fra dig!
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.