Program- & udviklingschef
Vil du være med til at sætte dagsordenen inden for bæredygtig produktion og udbredelsen af nye grønne teknologier, så danske virksomheder kan blive verdensførende i brugen af Additive Manufacturing (AM) / industriel 3D-print til bæredygtig produktion? Har du 5-8 års erfaring med projekt- og/eller programledelse, erfaring fra konsulentbranchen, et godt drive og lysten til at navigere blandt mange interessenter? Så er du måske vores næste program- & udviklingschef.
Om os og stillingen
Dansk AM Hub har et ambitiøst mål om at hjælpe danske virksomheder med at opdage AM-teknologiens potentiale. En teknologi, der kan gøre produktionen mere bæredygtig gennem digitale lagre, bedre designs, mindre spild, reduceret transport og mindre materialeforbrug. Vi sætter gang i flere virksomhedsrettede aktiviteter, projekter og programmer, så især små og mellemstore virksomheder kan begynde at bruge eller udvikle deres kompetencer inden for AM.
Kernen i vores arbejde er programmet AM Sustain, hvor vi arbejder direkte sammen med danske virksomheder om at at integrere AM-kompetencer og -viden i virksomhederne samt hjælpe dem med at udvikle en strategi og plan, der gør AM-teknologi værdifuld for deres forretning.
Vi ønsker at skabe synlige resultater og forandringer hos de deltagende virksomheder, og derfor vil vi i de kommende år fokusere på at dokumentere de bæredygtighedsgevinster, der kan opnås med AM-teknologien. Hertil har vi udviklet en CO2e-beregner, som skal være en integreret del af programmet.
Dine opgaver
Som program- og udviklingschef vil du få ansvaret for AM Sustain-programmet, hvor du skal facilitere processen for virksomhederne gennem forløbet. Dette sker blandt andet i samarbejde med vores CTO og vores projektkoordinator, der vil agere PMO for det samlede program. Du vil få en central rolle i brugen af vores CO2e-beregner og sikre, at den bliver en fast del af programmet.
Dine ansvarsområder vil bl.a. omfatte:
- Løbende styring og udvikling af AM Sustain-programmet i tæt samarbejde med teamet, så det altid er tilpasset virksomhedernes behov.
- Projektopfølgning, herunder monitorering af milepæle, leverancer og økonomi.
- Implementering af Dansk AM Hubs CO2-beslutningsværktøj i AM Sustain-programmet for at måle den konkrete effekt af AM.
- Ansvar for et advisory board nedsat i forbindelse med AM Sustain-programmet.
- Sikring af en pipeline for AM Sustain-programmet.
- Facilitering af workshops om fremtidige produktionsopsætninger og strategier for virksomhederne i programmet.
- Udvikling og vedligeholdelse af samarbejder med eksterne partnere i programmet.
- Samarbejde med kommunikationschefen for at sikre effektiv formidling af projektresultater, så flere virksomheder kan få gavn af erfaringerne.
- Styring af leads pipeline for at sikre et flow af virksomheder til programmet.
- Ledelse af teamet bag AM Sustain: CTO, PMO, CCO samt ekstra interne og eksterne ressourcer, der tilknyttes løbende.
Din profil
Du har en stærk gennemslagskraft, så du kan drive og udvikle AM Sustain-programmet til gavn for dansk industri, især for små og mellemstore virksomheder, ofte i samarbejde med eksterne partnere i større projektkonsortier.
Vi forestiller os, at du:
- Har 5-8 års erfaring med projektudvikling og projektledelse af mindre og større projekter og/eller programmer.
- Har en relevant kandidatuddannelse, fx inden for forretning, projektledelse, strategi eller lignende.
- Har gerne erfaring fra konsulentbranchen og er rutineret i proces- og workshopfacilitering.
- Har gerne erfaring med bæredygtighed og CO2-beregningsværktøjer.
- Har kendskab til produktionsindustrien og forståelse for, hvad det indebærer at udvikle og producere produkter.
- Er en teamplayer med godt humør og gåpåmod, og som ikke går af vejen for at løfte opgaver, hvor der er behov.
Det er ikke et krav, at du har forudgående kendskab til AM-teknologi, men erfaring med projektudvikling og -ledelse samt kendskab til dansk produktion, industri og bæredygtighed vil være en fordel.
Om Dansk AM Hub
Vi er et mindre team med kontorer i Valby og Herning. Vi arbejder hurtigt og kompetent i et større netværk med både nationalt og globalt outreach. Derfor skal du være klar til at arbejde i et entreprenant miljø og kunne arbejde selvstændigt. Vi tilbyder fleksibilitet i arbejdslivet, inkl. mulighed for hjemmearbejde efter aftale.
Vi tilbyder en attraktiv pensionsordning, privat sundhedsforsikring og frokostordning. Løn efter aftale
Ansøgning
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte CEO Frank Rosengreen Lorenzen på frl@am-hub.dk. Send din ansøgning og CV på dansk via Ansøg-knappen. Ansøgninger behandles løbende, indtil den rette kandidat er fundet.
Tiltrædelse: Hurtigst muligt.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning!