Økonomichef
Økonomichef med stor samarbejdsflade
Glostrup Boligselskab (GB) er en lovbestemt non-profit almen boligorganisation, hvor omkostnings-bestemt husleje og andre regler danner rammen for økonomien i organisationen og i boligafdelingerne. Med det som vores udgangspunkt, arbejder vi for at skabe gode rammer for vores beboere og vores beboerdemokrati.
Mange økonomiske prioriteringer gennemgås, afklares og besluttes i samarbejde med kolleger udenfor økonomiafdelingen bl.a. repræsentanter for vores beboere og samarbejdspartnere. Vi søger en ny økonomichef, som kan spille en stærk rolle i relationer, som både kan formidle og omsætte lovreguleret økonomi til relevante informationer og forklaringer, og som også formår at præsentere budgetter og regnskaber på en for alle forståelig måde.
Internt i organisationen er økonomichefen en vigtig medspiller, som sammen med chefgruppen styrker samarbejdsfladerne i hele organisationen. Du er stærk i detaljen og har det store overblik. Du indgår som naturlig sparringspartner i både udviklings- og effektiviseringsprocesser, hvor du som person og med din faglighed bidrager med struktur, med- og modspil, kvalitet og opfølgning uanset, hvem du samarbejder med. Du tænker strategisk og vil medvirke til god ledelse af hele boligorganisationen.
Ansvar og opgaver
Du kender de gængse opgaver i en økonomiafdeling og kan give faglig sparring til dine medarbejdere på opgaveløsningen. Her skal særligt fremhæves nogle af de opgaver, der kendetegner en almen boligorganisation, som du får som ansvarsområder:
- Overordnet ansvar for økonomistyring, budgetlægning, regnskab m.m. af organisationens og alle boligafdelingernes selvstændige økonomier
- Projektøkonomi ved renoveringer og byggeri inkl. myndighedsbehandling
- Udvikle og vedligeholde økonomistyringsværktøjer til kolleger og boligafdelinger
- Bidrage til strategisk udvikling af GB især vedrørende økonomi, IT-systemer og samarbejdsflader, herunder indgå i projekter
Økonomichefen medvirker også på møder med beboerdemokratiet og står dermed til rådighed udenfor almindelig arbejdstid og på et mindre antal aftenmøder.
Du refererer til direktøren.
Om arbejdspladsen
Glostrup Boligselskab er en attraktiv arbejdsplads, hvor den enkeltes ansvarlighed er stor, hvor man selv har indflydelse på sine arbejdsopgaver, og hvor der løftes i flok. Alle sætter pris på humor i samarbejdet, udviser stor fleksibilitet og er med til at skabe et socialt, kollegialt og trygt miljø.
I økonomiafdelingen bliver du chef for fire kompetente medarbejdere, som er eksperter på hvert deres felt. De glæder sig til at gøre brug af din faglige sparring, dine empatiske lederkompetencer og din retningssættende ledelsesstil.
Din faglige baggrund
Du kommer med en relevant økonomisk uddannelsesbaggrund indenfor finans eller økonomi og god erfaring fra en økonomifunktion og som leder. Du har stærke IT-kompetencer og mestrer brugen af data og systemer. Erfaring fra den almene boligsektor vil være en fordel men er ikke et krav, hvis du hurtigt kan tilegne dig den nødvendige viden fra sektoren.
Praktik
Vi håber du kan tiltræde den 1. april 2025 eller snarest derefter.
Arbejdsstedet er GB’s administration i Glostrup.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt.
Første og anden samtale gennemføres hhv. 20. februar og 26. februar 2025.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte direktør Marianne Heide, gennem boligselskabets hovednummer 4396 2886 eller på www.linkedin.com/in/marianne-heide.
Send dit CV og en kort motivering af hvorfor du søger stillingen på mail til job@gb.dk senest d. 16. februar 2025.
Glostrup Boligselskab har 2.856 bolig- og erhvervslejemål i Glostrup og Hvidovre med 21 boligafdelinger. Derudover administreres selvejende og kommunalt ejede almene ældreboliger. Vi er knapt 60 medarbejdere fordelt på Direktion, Beboerservice, Forvaltning og projekter, Økonomi, Drift, Udvikling og IT.