Driftschef med byggesagserfaring til Dansk almennyttigt Boligselskab (DAB)
Du er brobygger mellem administrationen og driften af de lokale boligafdelinger, og du ved, at tætte relationer, giver de bedste resultater. Samtidig er det altafgørende, at du er en dygtig og nærværende leder.
Din rolle
Som driftschef skal du bidrage til udviklingen af Herlev almennyttige Boligselskab (HaB) og Hjortespringkollegiet, og det er derfor vigtigt, at du har erfaring indenfor byggeri og større helhedsplaner.
Du er en vigtig del af et tværfagligt team med en bestyrelseskonsulent, en økonomikonsulent og en afdelingssekretær. Teamet samarbejder med andre faggrupper med specialviden inden for eksempelvis byggeri og jura.
Dine kerneopgaver er overordnet ansvar for en stabil og effektiv drift og vedligeholdelse i din egen portefølje af boligafdelinger i tæt samarbejde med de beboervalgte bestyrelser. En anden, og mindst lige så vigtig del af jobbet, handler om, at du har personaleledelsen af en gruppe fagligt stærke ejendomsledere, kollegieleder og ca. 30 funktionærer.
En stor del af din rolle er at samarbejde med de beboervalgte bestyrelser, som har det afgørende ord ved større investeringer og strategiske retninger for boligafdelingerne. Derfor skal du kunne balancere forskellige meninger og holdninger, og være god til at opbygge og vedligeholde relationer. Samtidig er du byggefaglig velfunderet og dermed den der sikrer, at driftsmæssige hensyn og muligheder bliver inddraget i overvejelser og beslutninger.
Her er et udpluk af de opgaver, som venter dig:
- Ledelse af ejendomsledere og kollegieleder
- Udarbejde drifts- og vedligeholdelsesplaner
- Tovholder på renoveringsprojekter i afdelingerne
- Sparringspartner på større helhedsplaner og nybyggeri i samarbejde med Byg- og Renoveringsafdelingen i DAB.
- Budgetlægning og budgetopfølgning
- Deltage i bestyrelsesmøder, afdelingsmøder og byggesagsmøder
I porteføljen er der mange bygge- og renoveringssager, hvorfor det er vigtigt du både kan være sparringspartner for driftsforhold i projekterne med DAB’s Byg og Renoveringsafdeling, men samtidig er repræsentant for driften.
Vi holder møder med bestyrelserne i medlemmernes fritid. Det betyder, at du i perioder har en del aftenmøder.
Læs et interview med en driftschef her
Hvem er du
Du har en håndværks- eller bygningsmæssig baggrund – eksempelvis som bygningskonstruktør. Du har erfaring med ledelse, bygningsdrift, budgetstyring og større byggesager og helhedsplaner. Du forstår de særlige rammevilkår, der kendetegner et politisk styret miljø, hvor beboerdemokratiet er centralt, og det er bestyrelsen, der har den endelige beslutningskompetence.
Du er struktureret og administrativt stærk. Du er handlekraftig og trives med at stå i front ved implementering af beslutninger. Du kan lide at arbejde i teams og samarbejde om at løse de forskellige opgaver for selskab og boligafdelinger.
DAB - en del af noget særligt
Hos os handler det om mennesker og fællesskab.
Vi er et non-profit alment administrationsselskab og for os er boligadministration mere end blot bygninger; det handler om hjem og om at sikre, at beboerne har en stemme. Beboerdemokratiet er hjertet i den almene sektor, og med vores mål og værdier; redelighed, effektivitet og omsorg for beboerne, arbejder vi hver dag for at styrke det.
Du bliver en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab med åbenhed og humor som fællestræk. Året rundt har vi forskellige aktiviteter og sociale arrangementer - både i og uden for arbejdstiden.
For at du får en rigtig god start, har vi sammensat et skræddersyet introduktionsprogram til dig. Du lærer organisationen at kende, og får et godt overblik over dine arbejdsopgaver.
Du har mulighed for at vokse både fagligt og personligt, og kan påvirke dine arbejdsopgaver i forhold til dine styrker og interesser. Vi står desuden over for en spændende tid, hvor DAB og Lejerbo undersøger muligheden for en sammenlægning, som kan åbne for nye muligheder.
Læs mere her: Velkommen til DAB
Er du vores nye kollega?
Kan du se dig selv som en del af DAB, og vil du være med til at forme fremtiden for livet i de almene boligafdelinger?
Så send dit CV og en kort tekst om hvorfor netop du passer ind i rollen som driftschef, hurtigst muligt og senest den 19. februar 2025. Vi holder løbende samtaler.
Har du spørgsmål?
Så ring eller skriv endelig til afdelingschef Jesper Hyldal på mobil 20 80 40 64 eller mail jehy@dabbolig.dk
Vi glæder os til at høre fra dig.
Om DAB
Vi lægger stor vægt på livet i boligafdelingerne og bakker op om fællesskabet blandt beboerne og beboerdemokratiet. Siden 1942 har vi administreret boliger for almene boligselskaber og kommuner i hele landet, og vi varetager alt fra administration af ventelister og udlejning til vedligeholdelse af boliger, ejendomme og grønne områder.
Vi tager samfundsansvar med afsæt i FN’s verdensmål, som er ramme for vores arbejde med bæredygtig udvikling. Det er en vigtig del af vores rådgivning ved nybyggeri, renovering og biodiversitet på det nære plan og i en større kontekst.
Se mere på dabbolig.dk og LinkedIn.
Ansøgningsfrist: 19-02-2025