Af­de­lings­chef til Proces CoE & Trans­for­ma­tion

Vil du være med til at skabe digital forandring og være den, der sætter retningen for, hvordan vi får optimeret vores processer med højere grad af digitalisering og automatisering? Vil du gerne forandre og være noget særligt for andre? Dette kan være din mulighed for at få mere substans i dit arbejdsliv. Hos LB lægger vi sjæl i arbejdet, og vi møder medlemmer, kolleger og omverden med skærpet sans. Du bliver en del af et medlemsejet fællesskab, hvor vi er der for hinanden. Vi deler også målet om at gøre forsikring overflødig.

Lyder de her opgaver som noget for dig?

Som afdelingschef for Proces CoE & Transformation sætter du retningen for, hvordan vi arbejder med procesforbedringer og får skabt den forandring der skal til, som en del af den digitale transformation. Du bliver leder for 6 medarbejdere bestående af proceskonsulenter og forandringsledere, som arbejder med procesforbedringer og forandringsledelse på tværs af LB. I LB arbejder vi med udvikling i et agilt setup, og 3 af medarbejderne i Proces CoE & Transformation arbejder derfor til daglig i tværorganisatoriske teams.

Så du har en nøglerolle i at designe, hvordan vi skal arbejde med processer og forandringsledelse i LB både på konceptuelt og operationelt niveau, ligesom du er ansvarlig for at sikre den rette fremdrift i at få realiseret det store potentiale, der er i dette arbejde. Du bliver ansvarlig for vores Proces Center of Excellence, og du skal derfor skabe rammer og retning for, hvordan vi skal arbejde med processer i LB og skabe et endnu bedre procesfundament.

Der er tale om en stilling, hvor du i høj grad vil være praktisk involveret, og dine fem væsentligste opgaver i stillingen vil være:

  • Være med til at facilitere den digitale forandring og sikre tæt samspil på tværs
  • Drive og være med til at designe, analysere, optimere og nytænke processer og flows, som bidrager til den gode medarbejder- og medlemsoplevelse
  • Sætte medlemsperspektivet og den digitale udvikling i centrum og tænke strategisk ift. at designe fremtidens processer, der skaber værdi på tværs af LB, herunder fastsætte visioner og målsætninger
  • Udvikling af medarbejdere og faglig sparring
  • Interessenthåndtering, kommunikation og samarbejde med forretningen, udviklingsorganisationen og andre nøglepersoner

Vil du være en del af vores fællesskab?

Vi ønsker, at du trives, og at vi når vores mål sammen. Derfor kigger vi blandt andet på, om du har følgende faglige og personlige færdigheder til jobbet:

  • Du har en baggrund inden for digital udvikling og procesoptimeringer og erfaring med at lede digital udvikling
  • Du har erfaring med direkte personaleledelse
  • Du befinder dig godt med opgaver på både det operationelle, konceptuelle og strategiske niveau
  • Du er analyserende og har en særlig forståelse for forandringslederens rolle i at skabe succesfulde forandringer samt gevinstrealisering
  • Du ser dig selv som spillende træner og udøver ledelse baseret på tillid
  • Du har gode kommunikationsevner og erfaring med at samarbejde med forskellige faggrupper og ledelsesniveauer
  • Du er dygtig til at skabe fremdrift og vise resultater

Du har en præference for struktur, metodik og omhyggelighed, samtidig med at du motiveres af at komme i mål og se dit arbejde give værdi. Du tænker holistisk, er nysgerrig og er modtagelig for andres perspektiver og input.

Vi har spurgt tre af dine kommende kolleger om, hvordan de oplever LB

”Jeg kan altid række ud og få hjælp – blandt andet til min netværksgruppe, hvor vi mødes og diskuterer ledelsesmæssige udfordringer og hjælper hinanden.”

”Det er fedt at være leder i LB. På kryds og tværs af afdelinger i hele huset har vi et stærkt lederfællesskab.”

”Vi skal være modige i vores udvikling – men også i vores forankring. Det er både vigtigt, at vi hele tiden er i bevægelse, og at de ting, vi sætter i gang, kommer ud og bliver forankret. Det er noget, vi er sammen om. Vi skal have hele sjælen med i det, vi gør, og holde fast i det, vi tror på.”

Kontaktperson

Hvis du synes, jobbet lyder spændende og ønsker mere information, er du velkommen til at kontakte Chef Anne Luise Overø på tlf. 28 90 51 96.

Hvis du vil vide mere om rekrutteringsforløbet kan du kontakte Employee experience specialist Katja Nordbirk på tlf. 31 15 95 04.

  • Frist: 23-02-2025
  • Tiltrædelse: 01-05-2025
  • Ugentlig arbejdstid: Fuld tid
  • 1. samtale afholdes: Uge 10 2025
  • 2. samtale afholdes: Uge 11 2025
  • Arbejdssted: Vores hovedkontor ligger på Amerika Plads 15, 2100 København Ø. Du kan arbejde hjemme op til to dage om ugen.

LB Forsikring er et medlemsejet forsikringsselskab med næsten 140 års erfaring. Vi er Danmarks 4. største forsikringsselskab på det private marked, har over 400.000 medlemmer og består af forsikrings-grupperne:

Lærerstandens Brandforsikring - for lærere, pædagoger og andre i undervisningssektoren
Bauta Forsikring - for sygeplejersker, læger og andre personalegrupper i sundhedssektoren
Runa Forsikring - for medlemmer af udvalgte faglige foreninger

Omdrejningspunktet for os er vores medlemmer og at drive en god forretning for dem. Vi har et højt image i branchen, tilfredse og loyale medlemmer og produkter der igen og igen er kåret bedst i test af Forbrugerrådets blad Tænk Penge
Læs mere om os på www.lbforsikring.dk.

Gem job

LB Forsikring

Arbejdssted

København Ø

Vigtige datoer

Indrykket:
31. januar 2025
Ansøgningsfrist:
23. februar 2025

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Muligt
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid