Driftschef med bygningsmæssig baggrund
Som driftschef vil du være nøglen til effektiv koordinering og et godt samarbejde med bestyrelser og ejendomskontorer for at sikre høj driftssikkerhed med optimale løsninger.
Din rolle
Du skal varetage personaleledelsen af en gruppe fagligt stærke ejendomsledere- og mestre. I samarbejde med dem er kerneopgaven at sikre en stabil og effektiv drift samt vedligeholdelse af boligafdelingerne i tæt samarbejde med de beboervalgte bestyrelser. Som udgangspunkt vil det være Køge almennyttige Boligselskab, der vil udgøre porteføljen for stillingen.
Dit samarbejde med de beboervalgte bestyrelser vil være væsentlig, idet det er dem, som har det afgørende ord ved større investeringer og strategiske retninger for boligafdelingerne. Du skal kunne balancere de forskellige meninger og holdninger, og være god til at opbygge, vedligeholde og fastholde relationer.
Du er byggefaglig velfunderet, og er den, der sikrer, at driftsmæssige hensyn og muligheder bliver inddraget i overvejelser og beslutninger.
Her et udpluk af de opgaver, som venter dig:
- Ledelse af ejendomsledere og -mestre
- Udarbejde drifts- og vedligeholdelsesplaner
- Tovholder på renoveringsprojekter
- Budgetlægning og budgetopfølgning
- Deltage i bestyrelsesmøder, beboermøder samt byggemøder
Vi holder møder med bestyrelserne i deres fritid. Det betyder, at du i perioder har en del aftenmøder, årligt vil der formentlig være 40 aftenmøder.
Du bliver endvidere en vigtig del af et tværfagligt team, som består af en bestyrelseskonsulent, en økonomikonsulent og en afdelingssekretær. Teamet samarbejder derudover med andre faggrupper med specialviden inden for eksempelvis byggeri og jura. Din arbejdsplads er i Ishøj med enkelte arbejdsdage på hovedkontoret på Frederiksberg.
Læs et interview med en driftschef her
Hvem er du
Du har en håndværks- eller bygningsmæssig baggrund, eksempelvis som bygningskonstruktør. Du har erfaring med bygningsdrift og budgetstyring. Du forstår de særlige rammevilkår, der kendetegner et politisk styret miljø, hvor beboerdemokratiet er centralt, og hvor det er bestyrelsen, der har den endelige beslutningskompetence.
Det er en fordel, hvis du også har erfaring med ledelse.
Du er struktureret og administrativt stærk. Du er handlekraftig og trives med at stå i front ved implementering af beslutninger.
DAB - en del af noget særligt
Hos os handler det om mennesker og fællesskab.
Vi er et non-profit alment administrationsselskab og for os er boligadministration mere end blot bygninger; det handler om hjem og om at sikre, at beboerne har en stemme. Beboerdemokratiet er hjertet i den almene sektor, og med vores mål og værdier; redelighed, effektivitet og omsorg for beboerne, arbejder vi hver dag for at styrke det.
Du bliver en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab med åbenhed og humor som fællestræk. Året rundt har vi forskellige aktiviteter og sociale arrangementer - både i og uden for arbejdstiden.
For at du får en rigtig god start, har vi sammensat et skræddersyet introduktionsprogram til dig. Du lærer organisationen at kende, og får et godt overblik over dine arbejdsopgaver.
Du har mulighed for at vokse både fagligt og personligt, og kan påvirke dine arbejdsopgaver i forhold til dine styrker og interesser. Vi står desuden over for en spændende tid, hvor DAB og Lejerbo undersøger muligheden for en sammenlægning, som kan som kan åbne for nye muligheder.
Læs mere her: Velkommen til DAB
Er du vores nye kollega?
Kan du se dig selv som en del af DAB, og vil du være med til at forme fremtiden for livet i de almene boligafdelinger?
Så send dit CV og en kort tekst om, hvorfor netop du passer ind i rollen som driftschef via "Ansøg"-knappen nederst.
Ansøgningsfrist 20. februar 2025. Samtaler afholdes i uge 9.
Har du spørgsmål?
Så ring eller skriv endelig til Teamchef Helle Hjorting på mobil 21541021 eller på mail hhd@dabbolig.dk.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Om DAB
Vi lægger stor vægt på livet i boligafdelingerne og bakker op om fællesskabet blandt beboerne og beboerdemokratiet. Siden 1942 har vi administreret boliger for almene boligselskaber og kommuner i hele landet, og vi varetager alt fra administration af ventelister og udlejning til vedligeholdelse af boliger, ejendomme og grønne områder.
Vi tager samfundsansvar med afsæt i FN’s verdensmål, som er ramme for vores arbejde med bæredygtig udvikling. Det er en vigtig del af vores rådgivning ved nybyggeri, renovering og biodiversitet på det nære plan og i en større kontekst.
Se mere på dabbolig.dk og LinkedIn.