Leder af Økonomi og Indkøb
Er du en dygtig personaleleder, der har erfaring med, viden om og interesse for de økonomiske processer, der er i en kommune. Både de store – budget og regnskab – og de daglige opfølgninger og rådgivning/sparring med kolleger i hele organisationen? Motiveres du af at få sikker økonomistyring til at gå hånd i hånd med god faglig praksis til gavn for borgere og virksomheder? Trives du med en arbejdsmæssig hverdag, der består af daglig personaleledelse af 10 dedikerede medarbejdere og den tætte kontakt til kommunens afdelingschefer og de decentrale enheder om økonomi og indkøb? Så er du måske den leder af Økonomi og Indkøb, som Kerteminde Kommune søger.
Som ny leder af Økonomi og Indkøb er opgaverne både spændende og meningsfulde – og med variation. Opgavepaletten består bl.a. af daglig ledelse af 10 velmotiverede og dygtige, men også travle medarbejdere, sparring om udbud/indkøb/kontraktstyring og økonomiske anliggender i afdelingens ledergruppe og med kommunens øvrige afdelingschefer og decentrale enheder, løbende budgetopfølgninger, finans og porteføljestyring og regnskab.
Kerteminde Kommune er som arbejdsplads attraktiv med store muligheder for, at den rette kandidat kan favne bredt i sin ledelse. I Kerteminde Kommune er der ikke langt fra beslutning til handling - og alle er indstillede på at tage et tværgående og fælles ansvar for udviklingen. Der er kort fra top til bund. I Kerteminde er samarbejdet godt og fællesskabet vigtigt. Kommunen er en fleksibel, innovativ arbejdsplads, der gerne går nye veje.
Kerteminde Kommune forventer, at du som ny leder af Økonomi og Indkøb har dokumenteret erfaring med økonomistyring – gerne fra kommuner – erfaring med udbud og indkøb og gerne succesfuld erfaring med - eller som minimum - dyb lyst til personaleledelse og relationsarbejde. Som leder og kollega ønsker Kerteminde Kommune, at du er dialogorienteret og relationsskabende, ligesom gode prioriterings- og delegeringsevner vil vægte. Du skal være et autentisk menneske med gode sunde værdier og et blik for, at god trivsel og humor kan være en aktiv katalysator i forbindelse med løsningen af vanskelige opgaver eller udfordrende relationer.
Vil du vide mere?
Er du interesseret i eller bare nysgerrig på denne spændende stilling som leder af Økonomi og Indkøb, så læs mere i den udvidede job- og personprofil, som du finder her. Du er naturligvis også meget velkommen til at kontakte afdelingschef Nikolaj Sørensen på tlf. 2170 9636 eller chefkonsulent i Genitor Stefan Birkebjerg Andersen på tlf. 2490 4141 eller stba@genitor.dk.
Ansøgningsfristen er den 1. juni 2025.
Vi glæder os til at høre fra dig!