StepStone gemmer jobannoncer

I StepStone samler vi alle jobannoncer, som vores kunder indrykker hos os. Jobannoncerne bruges af vores jobsøgende kandidater i forbindelse med jobsøgning samt forberedelse til jobsamtaler.

StepStone er dataansvarlig

Hos StepStone er vi dataansvarlig for behandlingen af personoplysninger indeholdt i din virksomheds jobannoncer. Opbevaring af personoplysninger sker i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen og gældende lovgivning, og det kan du læse mere om på siden her. Se i øvrigt vores kontaktoplysninger nedenfor.

Kontaktoplysninger på dataansvarlig

StepStone, Carl Jacobsens Vej 29-31, 2500 Valby

CVR-nr. 21367087

Tlf. 72 25 15 25

dpo@jobindex.dk

Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiver

Har du, efter at have læst nedenstående, yderligere spørgsmål til StepStones håndtering af personoplysninger i din virksomheds jobannoncer, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver Mette Egeberg på dpo@stepstone.dk eller tlf. 72 45 90 56.

Om jobannoncer

StepStone er dataansvarlig for samtlige jobannoncer på vores site, der er en oversigt over alle jobannoncer indrykket af vores kunder.

Personoplysninger i jobannoncer

De fleste jobannoncer indeholder almindelige personoplysninger i form af kontaktoplysninger, ofte på den HR-ansvarlige eller lederen i den afdeling, der søges en medarbejder til. Personoplysningerne omfatter oftest fulde navn, e-mailadresse og/eller telefonnummer.

Disse kontaktoplysninger er lagret hos os, fordi du og din virksomhed har indrykket en jobannonce hos os.

Formålet med at gemme personoplysninger i jobannoncer

StepStone gemmer dine personoplysninger i StepStones aktuelle annonceoversigt. Annonceoversigten er tilgængelig for alle og bruges af vores jobsøgende kandidater til at genfinde oplysninger i forbindelse med eksempelvis indkaldelse til jobsamtale – her kan jobannoncen fungere som forberedelse, og oplysninger på kontaktperson kan genfindes, hvis disse er bortkommet.

Opbevaring af personoplysninger

StepStone opbevarer dine personoplysninger så længe, de tjener et historisk formål. I særlige tilfælde kan personoplysninger fjernes.

Dine rettigheder

Du og din virksomhed har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af personoplysninger. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os via ovenstående kontaktoplysninger.

Rettighederne omfatter følgende:

  • Ret til at se oplysninger – du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig samt en række yderligere oplysninger
  • Ret til berigtigelse – du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet
  • Ret til ’at blive glemt’ – i særlige tilfælde har du ret til at få slettet dine oplysninger, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer
  • Ret til begrænsning af behandling – du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset
  • Ret til indsigelse – du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine oplysninger
  • Ret til at transmittere oplysninger – du har i visse tilfælde ret til at modtage dine oplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format

Anmodning om at få personoplysninger fjernet

Vi gemmer kontaktoplysningerne i din virksomheds jobannoncer, fordi vi ønsker at tilbyde vores jobsøgende kandidater at genfinde oplysningerne i annoncerne. Denne legitime interesse understreges af, at personoplysningerne i en jobannonce er offentliggjort og foranlediget af den rekrutterende virksomhed selv. Ovenstående punkter udgør vores behandlingshjemmel, og derfor fjerner vi som udgangspunkt ikke jobannoncer fra vores annonceoversigt.

Ønsker du at få fjernet personoplysningerne i din virksomheds jobannoncer, skal du og din virksomhed kontakte os og oplyse, hvorfor personoplysningerne bør slettes. Dette kan eksempelvis være, at personoplysningerne vedrører en tidligere medarbejder, der ikke længere er ansat i virksomheden – eller, at personen udsættes for chikanøse opkald på baggrund af de angivne kontaktoplysninger.

Personoplysninger fjernes efter en konkret vurdering

Det betyder, at vi fjerner personoplysninger efter en konkret vurdering af din og din virksomheds henvendelse. Vi foretager dermed en afvejning af indsigelsen og vores legitime interesse i at opbevare personoplysningerne.

Disse oplysninger kan i øvrigt tidligst fjernes tre måneder efter ansøgningsfristen. Dette for at give vores jobsøgende kandidater mulighed for at genfinde relevante oplysninger i henhold til de tidligere angivne grunde.

Klage til Datatilsynet

Du og din virksomhed har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på deres hjemmeside.