Af­de­lings­le­der til to so­ci­alp­sy­ki­a­tri­ske botilbud


Brænder du for at gøre en forskel for mennesker med psykiske udfordringer? Er du en nærværende og engageret leder, der kan sætte en tydelig retning og stå stærkt i den faglige ledelse tæt på praksis? Kan du omsætte gode idéer og strategier til konkrete handlinger – og bidrage til at skabe en hverdag, hvor faglighed og borgernes trivsel går hånd i hånd? Så er det nu, du har muligheden!

Vores afdelingsleder gennem mange år har søgt nye udfordringer. Derfor søger vi en ny afdelingsleder til at stå i spidsen for botilbuddet Dolmer Have og bofællesskabet i Glesborg. Du bliver en del af et område og et ledelsesteam, hvor samarbejde, udvikling og borgernes recovery er i centrum. Vi søger dig, der kan balancere drift og udvikling – og som har lyst til at gå forrest i arbejdet med at skabe de bedste rammer for både borgere og medarbejdere. Tiltrædelse den 1. september 2025 – eller snarest muligt.

Et trygt sted at bo – med plads til udvikling og drømme

Dolmer Have er et døgndækket botilbud beliggende i rolige og naturskønne omgivelser i udkanten af Grenaa. Tilbuddet omfatter i alt 22 pladser til voksne borgere med psykiske lidelser, hvoraf 4 er midlertidige botilbudspladser målrettet borgere med behov for en tidsafgrænset indsats. Glesborg bofællesskab er beliggende i Glesborg by, cirka 15 km fra Grenaa. Bofællesskabet rummer 16 pladser til borgere, der ikke har behov for døgndækning, men som fortsat har behov for intensiv støtte i dagligdagen samt mulighed for at indgå i et struktureret og meningsfuldt fællesskab. I Glesborg bofællesskab er der oprettet en ny teamlederstilling med tiltrædelse pr. 1. september 2025.

Fælles for begge tilbud er, at der arbejdes målrettet for at skabe en tryg og stabil hverdag, hvor borgerne trives og udvikler sig med udgangspunkt i deres egne ressourcer, ønsker og drømme. Vi arbejder recovery-orienteret og tror på, at alle mennesker – med den rette støtte – kan komme sig og leve et meningsfuldt liv på egne præmisser. Derfor er borgernes selvbestemmelse og aktive deltagelse fundamentet i alt, hvad vi gør.

Du kan læse mere om tilbuddene på Norddjurs Kommunes hjemmeside.

Ledelse som holdsport

Dolmer Have og Glesborg bofællesskab er en del af Område Socialpsykiatri og Rusmiddel, som hører under Socialområdet i Norddjurs Kommune. Som afdelingsleder bliver du en del af et nyt og dynamisk ledelsesteam, der består af en aftaleholder og tre afdelingsledere. Området rummer også bostøtte, aktivitetstilbuddene AUC og No 17, samt Rusmiddelcenter Norddjurs. Vi arbejder tæt sammen på tværs for at skabe helhedsorienterede og meningsfulde forløb for borgerne.

Du bliver samtidig en del af den samlede ledelse på Socialområdet, hvor du bl.a. kommer til at deltage i faste driftsledermøder, ledelsessupervision og tværgående udviklingstiltag med afsæt i den fælles, langsigtede strategi for området.

Du kan se Socialområdets organisationsdiagram her.

Du kan læse den fælles langsigtede strategi for Socialområdet her (pdf).

Om stillingen

Som afdelingsleder får du en central rolle i både den daglige drift samt den faglige og strategiske udvikling af Dolmer Have og bofællesskabet. Vi i gang med de første skridt i en spændende kultur- og udviklingsproces, hvor vi sammen sætter fokus på kerneopgaven, styrker vores arbejdsfællesskab og arbejder hen imod en fælles faglig tilgang i mødet med borgerne. Du får en unik mulighed for at være med helt fra begyndelsen og sætte dit præg på retningen.

Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

  • Personaleledelse og faglig ledelse af ca. 25 medarbejdere med forskellig faglig baggrund – herunder en pædagogfaglig koordinator, en sundhedsfaglig koordinator og en ny teamleder for bofællesskabet i Glesborg, som tiltræder den 1. september 2025
  • Faglig ledelse, herunder udvikling og implementering af et fælles fagligt fundament med afsæt i KRAP og LA2
  • Styrke arbejdet med kerneopgaven og dokumentation – herunder VUM 2.0 og SMART-mål
  • Understøtte en kultur præget af professionelt aktørskab, hvor medarbejderne tager ansvar for organisationens faglige og strategiske målsætninger
  • Bidrage til et godt arbejdsmiljø og den målrettede indsats for styrket fremmøde og rekruttering til området
  • Udbygge samarbejdet internt og eksternt – herunder i MED-systemet, beboerrådet og med samarbejdspartnere
  • Sikre stabil drift og ansvarlig økonomistyring, herunder bidrage til implementering af ny ressourcestyrings- og takstmodel samt understøtte arbejdstidsplanlæggeren
  • Bidrage til implementeringen af Den fælles, langsigtede strategi på Socialområdet, aktuelt med fokus på udviklingen af midlertidige botilbudspladser efter Servicelovens § 107 og etablering af akut- og aflastningspladser i tråd med den nationale 10-års plan for psykiatrien
  • Understøtte arbejdet med Norddjurs Kommunes værdiertillid, ordentlighed, udvikling, fællesskab og psykologisk tryghed – samt det fælles ledelsesgrundlag: kurs, koordinering og commitment.

Din profil

Vi forestiller os, at du har en socialfaglig baggrund. Det er ikke afgørende, at du har en lederuddannelse eller mange års ledererfaring. Det vigtigste for os er, at du har lysten og modet til at gå ind i ledelsesopgaven, og at du har de personlige og faglige kompetencer, der skal til for at motivere og samle medarbejderne om en fælles retning. Har du samtidig kendskab til metoderne KRAP og LA2 er det et stort plus.

Hverdagen på et socialpsykiatrisk botilbud er både meningsfuld, spændende og til tider kompleks. Derfor skal du kunne jonglere med mange forskellige opgaver og samtidig bevare ro og overblik – også når tempoet er højt, og der opstår uforudsete situationer. Ledelsesopgaven kræver, at du er stærk i både drift og udvikling, og at du naturligt kan skifte mellem helikopterperspektiv og ledelse i øjenhøjde. Du skal kunne skabe følgeskab, være tydelig i din kommunikation og have blik for både det enkelte menneske og det fælles mål.

Vi forventer af dig, at du:

  • har dybdegående kendskab til arbejdet i socialpsykiatrien og den kompleksitet, som kendetegner opgaveløsningen her. Kendskabet til arbejdet i en politisk styret organisation er en fordel
  • har erfaring med faglig ledelse og drift af et botilbud, herunder også personaleadministration
  • praktiserer en åben, lyttende og involverende ledelsesstil
  • har blik for borgernes ressourcer og potentialer – og formår at arbejde recovery-orienteret, så den enkeltes muligheder styrkes og realiseres
  • er reflekteret omkring din egen ledelsespraksis og opsøger ny viden
  • bevarer overblikket i en kompleks hverdag og finder løsninger i samarbejde med medarbejderne
  • er nysgerrig på nye metoder og teknologier og tør udfordre vanetænkning
  • tænker i helheder og inviterer til samarbejde internt og på tværs.

Praktiske informationer

Løn- og ansættelsesvilkår for stillingen i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist: 23. juli 2025

Ansættelsessamtale afholdes: 28 juli 2025.

I forbindelse med samtalen vil du blive bedt om at udfylde en personprofil, som vil danne grundlag for samtalen.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved fortrolig henvendelse til leder af Område Socialpsykiatri og Rusmiddel Carina Moos på tlf. 23 27 10 57.

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

Frist: 23-07-2025.

Kontaktperson:
Carina Julietta Moos
Leder.

Stillingskategori: Handicap, Psykiatri, Social & sundhed.

Ansættelsesvilkår: Fastansættelse.

Arbejdstid: Fuldtid.

Lokation: Sønderport 10, 2, 8500, Grenaa.

Gem job

Norddjurs Kommune

Arbejdssted

Grenaa

Vigtige datoer

Indrykket:
1. juli 2025
Ansøgningsfrist:
23. juli 2025

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Tilbydes ikke
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid