Af­de­lings­le­der for PPR


Vil du være med til at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn i Dragør Kommune? Motiveres du af at være en del af et udviklingsmiljø, hvor vi arbejder tæt sammen på tværs af fagligheder, forvaltning, dagtilbud og skoler?

Som afdelingsleder hos os får du en central rolle i at sætte retning og præge udviklingen af PPR – i tæt samspil med ledelse, medarbejdere og samarbejdspartnere.

Om stillingen

Du bliver leder for en engageret medarbejdergruppe bestående af psykologer, en tale-høre-lærer, en fysioterapeut, støttepædagoger og inklusionsvejledere. Din opgave bliver at samle disse funktioner til én fælles enhed, hvor faglighederne spiller hinanden stærke. Du får i alt ca. 12 medarbejdere i reference.

En vigtig del af dit ansvarsområde er at:

  • videreudvikle PPR’s rolle og bringe faglighederne tættere på praksis i dagtilbud og skoler
  • bidrage til at skabe læringsmiljøer, hvor flere børn kan rummes i almenmiljøerne
  • udvikle og sikre gode visitationsprocesser samt implementere handleplaner, der understøtter arbejdet med børn i dagtilbud og skoler
  • understøtte ressourceteams på skoler og i dagtilbud, så faglige dialoger og refleksioner leder til gode løsninger for børn og fællesskaber
  • have fokus på forebyggende indsatser og tænke kreativt, mht. hvordan vi kan støtte børn og familier, så de kan blive i vores lokale institutioner
  • skabe rammer for, at PPR understøtter institutionerne bedst muligt.

Stillingen rummer både faglig og strategisk ledelse. Du bliver en del af et tæt ledelsesteam med centerchefen, lederen af Børne-, Unge- og Familierådgivningen samt skole- og dagtilbudsledere. Sammen sikrer vi fælles retning, når vi udvikler læringsmiljøer, styrker overgange og skaber deltagelsesmuligheder for alle børn og unge.

Et særligt fokusområde er hjemtagelser af elever fra dagbehandling, hvor du i tæt samarbejde med skoleledelsen skal sikre gode lokale rammer og støttefunktioner.

Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • lede og udvikle PPR som én samlet enhed
  • understøtte medarbejderne i en travl hverdag gennem tydelig, nærværende og tillidsbaseret ledelse
  • give faglig sparring til både pædagoger, psykologer og konsulenter
  • bidrage til udvikling af inkluderende dagtilbud og skoler
  • sikre sammenhængskraft i samarbejdet med dagtilbud og skoler, herunder ved hjemtagelser og udvikling af lokale tilbud
  • forankre gode visitationsprocesser og handleplaner på tværs af 0-18-årsområdet og sikre helheds­orienterede indsatser i samarbejde med socialforvaltningen
  • vægte det sociale fællesskab internt i medarbejdergruppen, så alle oplever, at de er en ligeværdig del af en samlet enhed
  • bidrage aktivt til implementeringen af Dragør-modellen og indsatsområdet ’Deltagelsesmuligheder for alle’
  • indgå i et tværfagligt og strategisk samarbejde i ledelsesteamet.

Om dig

Vi søger en leder, der kan samle, skabe retning og understøtte den strategiske udvikling af opgaveløsningen med strukturer og processer. Du skal både kunne stå sikkert i personaleledelsen af dygtige fagprofessionelle og samtidig tænke strategisk og helhedsorienteret på tværs af børne- og ungeområdet.

Vi lægger vægt på, at du kan svare ja til følgende:

  • Du har erfaring med at varetage en ledelsesfunktion og arbejder struktureret med blik for både drift og udvikling. Det er en fordel, hvis du har erfaring med personaleledelse, men du kan også komme i betragtning, hvis du f.eks. har erfaring som faglig leder og samtidig et tydeligt ledelsestalent.
  • Du har forudsætninger for at kunne navigere sikkert i et felt, hvor mange forskellige perspektiver og hensyn skal balanceres. Det er en klar fordel, hvis du har kendskab til PPR’s lovgrundlag, fagligheder og arbejdsopgaver.
  • Du har indsigt i dagtilbuds- og skoleområdet, herunder didaktik og pædagogik.
  • Du kan skabe løsninger tæt på familierne med blik for både individuelle behov og overordnede principper.
  • Du har erfaring med at understøtte og udvikle tværfagligt samarbejde fra lignende faglige områder.
  • Du er en stærk kommunikator – både skriftligt og mundtligt – og kan agere sikkert i en politisk styret organisation.
  • Du har en mellemlang videregående uddannelse med relevant efteruddannelse eller en akademisk baggrund.

Som person er du samarbejdsorienteret, god til at se nye løsningsmuligheder og optaget af forebyggelse og kapacitetsopbygning i dagtilbud og skoler. Du kan skabe ro og struktur i en travl hverdag og understøtte medarbejdernes styrker og potentialer – og du vægter både det faglige og sociale fællesskab højt.

Om os

Dragør er en lille kommune. Derfor er vi et tæt og stærkt fællesskab, hvor dine samarbejdspartnere altid er ved hånden – og hvor der ikke er langt fra idé til handling.

Vi arbejder ud fra et tydeligt børne- og ungesyn: Børn og unge er unikke individer, der har værdi i sig selv, og som har ret til at blive mødt af omsorgsfulde og nærværende voksne. Ingen børn skal stå alene – alle skal have mulighed for at være en del af positive og udviklende fællesskaber.

Vi er i gang med et omfattende udviklingsprogram, hvor både dagtilbud, skoler og PPR styrker deres kompetencer og arbejdsgange i fælles retning: at skabe bedre deltagelsesmuligheder for alle børn og unge i Dragør.

Ansættelsesprocessen

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte centerchef for Børn, Skole og Familie Kamille Godrim Jakobsen på telefon 20 57 29 38 eller chefrådgiver i Genitor Iben Munck Adamsen på telefon 22 91 20 06.

Ansøgningsfristen er den 30. september 2025 kl. 12.00.

Ansættelsesudvalget mødes den 1. oktober og udvælger kandidater til samtale. Hvis du bliver inviteret til samtale, hører du fra os umiddelbart derefter.

Vi afholder ansættelsessamtalerne i to runder, hvor første samtalerunde afholdes den 3. oktober, og anden samtalerunde afholdes den 29. oktober. Mellem de to samtaler vil der være et testforløb hos Genitor. Som en del af ansættelsessamtalerne vil der indgå en case, som du får mere information om til den tid.

Ansættelsesvilkår

Hvis du får stillingen, sørger vi selvfølgelig for at tilrettelægge et introforløb, så du får de bedste vilkår for en god start i jobbet.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Din arbejdsplads vil være på Dragør Rådhus på Kirkevej 7 i Store Magleby.

Søg stillingen gennem dette link: ANSØG


Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kolleger, der bakker op om vores mål og værdier.

Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.

Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.

Gem job

Dragør Kommune

Arbejdssted

Dragør

Vigtige datoer

Indrykket:
11. september 2025
Ansøgningsfrist:
30. september 2025 kl. 12:00

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid