Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on StepStone will work correctly.
Salgsleder til salgscenter i Viby, Odense eller Ballerup
Er du en leder, der kan skabe følgeskab, motivere mennesker og drive stærke resultater? Brænder du for ledelse som fag, og har du erfaring med at udvikle og engagere salgsteams? Så er det nu, at du skal læse videre – for vi leder efter en salgsleder, der både kan inspirere og eksekvere.
Om jobbet
I rollen som salgsleder får du mulighed for at tage fat på spændende udfordringer, udvikle dig fagligt og skabe tydelige resultater, der kan mærkes – både for salgsteamet og for forretningen. Du bliver en nøglespiller i et miljø, hvor der er stor tillid til din faglighed, og hvor du både får frihed og opbakning til at lykkes.
Dine primære opgaver bliver at:
- Skabe tydelige rammer og retning for teamet gennem synlig og nærværende ledelse
- Træne, sparre og motivere medarbejderne i det daglige for at sikre udvikling og trivsel
- Bidrage til opbygningen af et nyt salgsteam, herunder præge kultur og deltage i rekruttering af nye medarbejdere
- Sikre overblik og struktur i hverdagen, så teamet arbejder effektivt og målrettet
- Arbejde med mål og resultater, og skabe en kultur hvor performance og arbejdsglæde går hånd i hånd
Din nye arbejdsplads bliver vores kontor i enten Viby (ved Aarhus), Ballerup eller Odense – den endelige placering afhænger af, hvor den rette kandidat bor. Du kan forvente enkelte rejsedage til de øvrige lokationer i løbet af året, da samarbejde på tværs er en vigtig del af vores kultur.
Vi er en hybrid arbejdsplads med stor fleksibilitet, men vi tror på, at nærvær og tilstedeværelse er afgørende for god ledelse. Derfor vil hjemmearbejde kun udgøre en mindre del af din hverdag – det meste af din tid vil du være sammen med teamet på kontoret, hvor du kan skabe energi, retning og fællesskab.
Vi tilbyder
Samtidigt med at vi stiller høje krav til dig som medarbejder, forventer vi også, at du stiller høje krav til os som arbejdsgiver. Her er nogle af de fordele, du får ved at arbejde hos If:
- Et inkluderende arbejdsmiljø, hvor alle er velkomne
- Karriere- og udviklingsmuligheder i Nordens største forsikringsselskab
- Sociale aktiviteter samt et fagligt stærkt miljø
- Mulighed for hybrid arbejdsplads
- En sundhedsfremmende arbejdsplads med fx motionsordning og forskellige sportsaktiviteter
- Attraktive forsikringsfordele og pension
Om teamet
Du bliver leder for et ambitiøst salgsteam bestående af cirka 15 forsikringsrådgivere, der arbejder med forsikringer til privatmarkedet – primært med fokus på nye kunder. Teamet er forholdsvis nyt, hvilket betyder, at du får en sjælden mulighed for at være med helt fra starten og sætte dit præg på både kultur, samarbejdsform og sammensætning, så vi sammen skaber en stærk og motiverende hverdag.
Om dig
Du har erfaring som salgsleder og et solidt kendskab til kundevente funktioner – og du ved, hvad der skal til for at skabe resultater gennem mennesker. For dig handler god ledelse om at sætte en tydelig retning og skabe mening: hvorfor vi gør det, hvad vi gør, hvem der gør det, hvordan og hvornår.
Du drives af mennesker og resultater – og ved, at stærke præstationer skabes gennem engagement, udvikling og fælles mål. Du tror på, at tryghed og tillid er fundamentet for individuel og fælles succes. Du ser det som en naturlig del af din rolle at gå forrest, fjerne forhindringer og skabe de bedste betingelser for, at dit team kan lykkes til at skabe fremdrift og engagement.
Derudover rummer dit CV flere af følgende punkter:
- Gerne flere års erfaring som personaleleder, supervisor, coach eller i en anden støttefunktion tæt på en salgsorganisation.
- Solid erfaring fra en salgsorienteret kundefunktion – gerne med telefonen som omdrejningspunkt.
- Du er vant til at arbejde med mål og KPI’er og har en stærk talforståelse
- Du har erfaring med forandringsledelse og en veludviklet værktøjskasse til at motivere og udvikle medarbejdere
Erfaring forsikringsbranchen er en klar fordel, men ikke en forudsætning for at lykkes i rollen.
Om ansøgning og rekrutteringproces
Ansøgningsfrist: Screening og interview sker løbende. Deadline for at søge er den 01.10.2025.
Ansøgning: Send venligst din ansøgning med CV via linket "Ansøg" her på siden. Du behøver ikke at vedhæfte en motiveret ansøgning, men skriv gerne et par linjer om, hvorfor du gerne vil have jobbet som en del af dit CV.
Lokation: Viby, Odense eller Ballerup.
Start dato: 01.12.2025 – eller efter nærmere aftale i forbindelse med ansættelse.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte ansættende leder Head of Outbound & Agency, Laura Rindom, på mobil 4023 0825.
Hos If ønsker vi at skabe en arbejdsplads med lige muligheder for alle. Vi opfordrer alle uanset køn, alder, baggrund eller eventuel funktionsnedsættelse til at søge. Vi anbefaler desuden, at du undlader at inkludere billede i dit CV.
Ansøgers forhold kan, indenfor lovgivningens rammer, undersøges via offentligt tilgængelige oplysninger. Kandidater, der går videre i rekrutteringsprocessen, vil blive bedt om at komme med referencer samt fremvise straffeattest. Afhængig af rollens omfang vil der også i nogle tilfælde blive foretaget credit check på endelige kandidater i forbindelse med ansættelsen.
Vi glæder os til at høre fra dig!