Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på StepStone vil fungere korrekt.
Vi søger en faglig leder til Aktivitetsområdet i Nordfyns Kommune
Vi udvider vores aktivitetstilbud, og til dette søger vi en faglig leder, der skal have særligt fokus på borgere med sociale og eller psykiatriske udfordringer.
Om os og jobbet
Stillingen som faglig leder af aktivitetsområdet er en vigtig del af en organisationsændring, hvor Social-, Ældre- og Sundhedsområdet flytter tættere sammen med henblik på, at alle borgere skal mødes med den rette socialfaglige og sundhedsfaglige indsats.
Målet er at levere tryghed, sundhed, trivsel og tilfredshed for alle vores borgere i innovative og bæredygtige rammer - og for stillingerne på aktivitetsområdet udmøntes dette ved at sikre rammer og muligheder for borgernes oplevelse af deltagelse i meningsfulde aktiviteter.
Omdrejningspunktet for stillingen er faglig ledelse tæt på medarbejderne - i samspil med de øvrige ledere og medarbejdere i hele Voksen-Velfærdsafdelingen.
Vi arbejder ud fra en recovery- og personcentret tilgang til borgerne, og sammen skal vi arbejde med implementering af fælles forløbsmodel, udvikling og brug af velfærdsteknologiske løsninger samt en generel kompetenceudviklingsplan i forhold til de nye opgaver, der følger med udviklingen af området, som du skal være med til at skabe.
Stillingen som faglig leder af aktivitetstilbud for borgere med sociale, psykiske og andre kognitive udfordringer omfatter ledelse på to matrikler, hvor det ene tilbud primært er målrettet ældre, og det andet primært er målrettet yngre borgere.
Aktivitetscenter Bogense er et tilbud til ældre med fysisk, psykisk eller social sårbarhed. Der arbejdes i et tæt samarbejde med de pårørende, da en del af indsatsen består i afløsning og støtte til dem.
Vi skaber rammer for meningsfulde aktiviteter – herunder vedligeholdende træning – som understøtter livskvalitet, glæde og deltagelse. Vores tilgang er rehabiliterende, tværfaglig og personcentreret, med udgangspunkt i den enkeltes ønsker, behov og livssituation.
Aktivitetshuset Vesterled i Søndersø er et rehabiliterende og recovery-orienteret §104 SEL-tilbud til psykisk sårbare borgere.
Vi tilbyder holdbaserede aktiviteter med fokus på udvikling af sociale færdigheder, strukturering af døgnrytme og forebygger forværring af borgerens psykiske tilstand.
For at sikre en helhedsorienteret indsats samarbejder vi tværfagligt med blandt andet Myndighed, Bostøtten, Hjemmeplejen, Lokalpsykiatrien og Jobcenteret.
For flere informationer om Aktivitetshuset Vesterled, anbefales det at læse følgende:
For stillingen gælder, at vi er i gang med en udviklingsproces, som du bliver en vigtig del af, og at vi har en ambition om at understøtte borgernes rehabiliteringsmuligheder gennem andet og mere end det, vi selv kan.
Det vil sige, at vi skal kigge på omgivelser, civilsamfund, velfærdsteknologi og meget andet for at nå i mål med den fælles kerneopgave for området.
Dine spændende nøgleopgaver som faglig leder
Som faglig leder er du faglig sparringspartner, og derfor har du også en dybdegående forståelse, viden og indsigt i mennesker, der enten har demensudfordringer eller psykiatriske, kognitive og sociale problematikker.
Din viden om det specifikke område eller diagnoser må dog aldrig spærre for dit udsyn til at se det enkelte hele menneske.
- Ledelse: Din faglige ledelse er præget af, at du er en synlig rollemodel. Du har blik for behov, udvikling, og de små skridt i hverdagen. Du har øje for at støtte og fastholde, men kan også skabe udvikling ved at forstyrre og skabe et kritisk blik.
Du ønsker ikke kun at sidde bag skrivebordet med administrative opgaver og teoretisk viden, men er en synlig og tilstedeværende leder, der er tæt på medarbejderne.
Dine medarbejdere og kolleger kan se dig skabe relationer og være tydelig på vores værdier, kvaliteten og effekten af vores arbejde.
De vil opleve, at du gennem dine observationer, refleksioner og spørgsmål aktivt, anerkendende og nysgerrigt tager initiativ til feedback og sparring, så vi sammen når de fælles mål.
Dine medarbejdere, vil opleve at du er tydelig i din kommunikation, at du kan sætte retning, og at du kan tolke og oversætte overordnede strategier til forståelige mål for dine teams – i tæt samarbejde med din faglige lederkollega og med jeres fælles områdeleder.
Sidst, men ikke mindst, vil du sammen med dine medarbejdere understøtte en tryg og inkluderende arbejdsplads, hvor trivsel og arbejdsglæde er i fokus.
- Drift og økonomi: Du vil være medansvarlig for effektiv ressourcestyring og budgetoverholdelse - herunder planlægning og prioritering af ressourcer i det daglige - for at sikre den bedst mulige indsats for borgerne.
Du vil også arbejde med optimering af processer og sikre, at driften kører smidigt og i overensstemmelse med kommunens strategier og målsætninger.
Du er en sikker driftsleder, og har interessen for og evnen til at være kreativ og udviklingsorienteret.
- Udvikling: Du vil være med til at drive udviklingen af dine teams, og understøtte den fælles samskabelse på hele området.
Dette indebærer at identificere behov for nye initiativer, udvikle innovative løsninger og sikre, at de eksisterende tilbud kontinuerligt tilpasses borgernes behov og den nyeste viden på området.
Dette gør du i samarbejde med dine nærmeste kolleger, vores udviklingsmedarbejdere og dine lederkolleger på tværs af Voksen Velfærd
- Samarbejde: Du vil spille en central rolle i at styrke samarbejdet internt i kommunen og med relevante eksterne aktører.
Du skal kunne bygge bro mellem forskellige interessenter og sikre, at vores indsatser koordineres og sammentænkes på tværs af fagområder for at opnå de bedste resultater for vores borgere.
Samtidig bliver du en meget vigtig del af Aktivitetsområdets ledelsesgruppe, der - udover dig består af en områdeleder og en faglig leder (der ansættes pr. 1. marts 2026) som leder for Aktivitet på demensområdet.
Kompetencekrav
- Faglig baggrund til stillingen: Stærk faglig indsigt i psykiatriske og sociale problematikker, viden om serviceloven og sundhedsloven. Diplom i ledelse eller anden relevant uddannelse - eller ønske om at tilegne sig en sådan
- Lederkompetencer: Gerne erfaring med faglig ledelse og drift af teams. Evne til at lede på tværs af fagligheder, enheder og organisationer. Kompetencer inden for ressourcestyring og økonomi
- Personlige egenskaber:Tydelig kommunikation, evne til at sætte retning og skabe følgeskab, stærk relationsopbygger og en personcentreret tilgang.
Introduktion og onboarding
Du vil få en grundig introduktion til:
- Teams og nøglemedarbejdere: Møde medarbejderne på aktivitetsområdet samt relevante samarbejdspartnere.
- Fælles introduktionsprogram: Deltagelse i Voksen-Velfærds introprogram for nyansatte, hvor du får kendskab til organisationen og fælles tilgange
- Strategier: Gennemgang af kommunens masterplaner for voksen-velfærdsområdet.
- Ledersparring/forum: Deltagelse i fastlagte fora for ledere.
Alt det praktiske
Faglig leder for Aktivitet - Socialområdet får base på Nordmarksvej i Søndersø og i Sundhedshuset Bogense.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.
Straffeattest skal indhentes før ansættelse skal finde sted.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med relevante bilag for uddannelse og tidligere beskæftigelse senest den 17. november 2025.
1. samtalerunde forventes afholdt den 21. november 2025 og 2. samtalerunde forventes afholdt den 26. november 2025.
Tiltrædelse den 1. januar 2026.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Vencke Rindahl Rhod på telefon 40 13 20 77.
Her kan du læse mere om, hvad vi i Nordfyns Kommune mener, en attraktiv arbejdsplads er kendetegnet ved:
En attraktiv arbejdsplads - Nordfyns Kommune