CFO

Trives du med alsidige opgaver inden for regnskab og økonomi, og motiveres du af selvstændigt ansvar og en dynamisk hverdag? Så er det måske dig, vi leder efter. Du kommer til at referere til Mitco’s CEO og bliver del af en mindre virksomhed med +150 dedikerede kollegaer på tværs af selskaber.

Som CFO vil du bl.a. få ansvaret for at for udvikle og videreudvikle rapportering og ikke mindst analysere og reagere på rapporteringen, sikre sammenhæng fra underliggende systemer til regnskabet og opbygge og vedligeholde interne kontroller. Herudover vil du være tovholder på en række ad hoc-opgaver, som bl.a. har med investeringer at gøre.

Mitco ApS er Lennart Lajboschitz’s holdingselskab, beliggende centralt på Christianshavn i København. Selskabet har investeringer i ca. 25 selskaber, bl.a.:

  • Kanalhuset – www.kanalhusetcph.com – hotel på Christianshavn
  • Folkehuset Absalon - www.absaloncph.dk – beliggende på Vesterbro
  • Hornbækhus og Villa Strand – www.hornbaekhus.com – hotel i Hornbæk
  • EEN Kobenhavn – www.eenkobenhavn.com – indretning, indkøb og redesign af primært stole fra 1930’-1960’erne
  • Hodda – www.hodda.dk – Folkehus i Rønne
  • en lang række ejendomme indeholdende lejeboliger og erhverv – primært i København, herunder Kanalhuset (det tidligere Søkvæsthuset) beliggende på Christianshavn
  • investeringer i unoterede aktier

Jobbet

Størstedelen af vores bogholderi og lønadministration varetages ”ude i byen”, men vi ønsker et samlet overblik over de forskellige investeringer, og det er her du kommer ind i billedet. Med base på Christianshavn – men også i Folkehuset Absalon, i Hornbæk og hos vores eksterne administratorer – bliver du ansvarlig for likviditetsstyring, budgettering, rapportering og regnskabsaflæggelsen i koncernens ca. 25 selskaber.

Dine ansvarsområder bliver:

  • måneds- og årsafslutninger samt løbende rapporteringer, herunder koncernregnskaber
  • likviditetsstyring for koncernen
  • budgetudarbejdelse for koncernen
  • ad hoc-opgaver indenfor økonomiområdet
  • sikre korrekt sammenhæng fra subsystemer – ex. Planday, Octopus og Holdbar – til e-conomic.
  • sikre korrekte periodiseringer og afstemninger
  • bogholderi og lønadministration
  • opbygge og implementere rutiner og interne kontroller, f.eks. ifm. godkendelse af fakturaer, lønadministration m.v.
  • sparre med dine kollegaer om regnskab og økonomi
  • være proaktiv mht. nye og bedre forretningsgange, kontroller og rapportering
  • kontakt til revisorer, advokater og banker

Fagligt byder du ind med:

  • du har en relevant økonomisk baggrund
  • du har minimum 10 års erfaring fra en økonomifunktion evt. kombineret med en baggrund fra revisorbranchen
  • du har stærke IT-kompetencer – ikke mindst Excel – og du er god til at automatisere ved hjælp af IT-værktøjer

Personen vi leder efter:

Du er som person selvkørende, engageret og sætter en ære i at overholde deadlines – men stadig med fokus på kvalitet. Du er proaktiv, holder et højt humør, er åben for nye udfordringer og forstår nødvendigheden af et højt internt serviceniveau. Du trives i en bred rolle, hvor opgaverne vil være mangeartede.

Du kan lide at kommunikere og indgå i samarbejde med dine kollegaer – ikke kun de regnskabskyndige. Du er struktureret, koordineringsstærk, omhyggelig og du har forståelse for den rytme, der er i en regnskabsafdeling. Du trives i en mindre virksomhed, hvor ikke alle opgaver er nedfældet i en stillingsbeskrivelse – således bidrager du på linje med dine kollegaer til, at kontoret fungerer optimalt.

Vi tilbyder

Et spændende og afvekslende job med masser af udfordringer – ingen dage er ens hos os – samt mulighed for faglig og personlig udvikling i et positivt og uformelt arbejdsklima med super dedikerede kollegaer.

Ansøgning

Lyder jobbet som noget for dig, så send dit CV med et kort følgebrev om, hvorfor du søger stillingen til Lisbeth Juul på lj@mitco.as senest den 5. december 2025.


Save job

Mitco ApS

Workplace

København V

Important dates

Published:
14 November 2025
Application deadline:
5 December 2025

The company offers

Employment type:
Permanent
Remote work:
Not disclosed
Weekly working time:
Full-time