Ny chef til le­del­ses­se­kre­ta­ri­a­tet i ABF


Vil du stå i spidsen for et centralt team, der binder organisationen sammen, arbejder tæt på direktionen og samtidig bidrager til en sag, der gør en reel forskel?

Om os

ABF er en landsdækkende interesseorganisation for andelsboligforeninger. Vi i sekretariatet, arbejder for at skabe de bedste rammer for vores medlemmer gennem rådgivning, interessevaretagelse og understøttelse af engagerede frivillige. Vi driver ikke virksomhed for at skabe overskud, men for at skabe resultater for sagen.

Stillingen

Vi søger en chef, der kan samle og udvikle vores nyoprettede ledelsessekretariat, styrke vores arbejde med data og økonomi, samt sikre høj kvalitet i vores service og leverancer til den politiske ledelse.

Ledelsessekretariatet bliver et team i ABF’s professionelle sekretariat og skal bestå af receptionen, møde- og kredssekretærer, intern service, økonomi-, medlemsdata- og IT-funktionen.

Du kommer til at referere til direktionen og indgå i chefgruppen sammen med direktør, underdirektør og juridisk chef.

Du bliver altså ansvarlig for

  • Daglig ledelse og udvikling af teamet
  • Kvalitetssikring af indstillinger, budgetter og økonomiske forecasts til direktion og politisk ledelse
  • Understøttelse af direktionen i arbejdet med personaleledelse, organisatorisk udvikling og bestyrelsesbetjening
  • IT og medlemsdata
  • At styrke organisationens arbejde med dataindsamling, analyse og udvikling, så vi kan skabe endnu mere viden, prognoser og stærkere beslutningsgrundlag.

Vi søger en chef, der

  • Har gjort sig sin første ledelseserfaringer.
  • Arbejder struktureret og skaber systematik - og som samtidig er uformel i sin omgangstone
  • Kan navigere i en politisk virkelighed, hvor beslutninger kan ændres midt i processer
  • Har en anerkendende ledelsesstil og kan samle og motivere en mangfoldig medarbejdergruppe
  • Evt. har erfaring med HR og forhandling (en fordel, men ikke et krav).

Du har formentlig en akademisk uddannelse – f.eks. cand.scient.adm., cand.merc., cand.scient.pol., cand.jur., cand.polit., HA (jur.) eller lignende – og gerne suppleret med lederuddannelse eller lederkurser.

Vi tilbyder

  • En alsidig og ansvarsfuld lederstilling med stor indflydelse
  • Dygtige og engagerede kolleger
  • Et arbejde med et tydeligt formål
  • Arbejdsplads i centrum af KBH (mellem Vesterport og Hovedbanen) med udsigt over byen
  • Sundhedsforsikring
  • Mulighed for hjemmearbejde og fleksibel arbejdstilrettelæggelse uden for kernetiden
  • En lederrolle, men stor frihedsgrad men hvor sparring samtidig er en naturlig del af hverdagen.

Ansættelsesvilkår

Fuldtid, og med udgangspunkt i statens AC-overenskomst. Tiltrædelse: "hurtigst muligt" og gerne senest januar 2026.

Ansøgning

Send din ansøgning og CV til personale@abf-rep.dk.

Ansøgningsfristen er 1. dec. kl. 12.00 – kandidater indkaldes løbende til samtale. Vi forventer at holde første samtalerunde 4. dec. 2025.

For yderligere oplysninger, kontakt Direktør Jan Hansen, tlf: 2010 4025.


Gem job

ABF Andelsboligforeningernes Fællesrepræsentation

Arbejdssted

København V og mulighed for hjemmearbejde

Vigtige datoer

Indrykket:
18. november 2025
Ansøgningsfrist:
1. december 2025 kl. 12:00

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Muligt
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid