Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on StepStone will work correctly.
Interface Manager til internationalt projekt
Sæt retningen for det tekniske samarbejde i et af Europas vigtigste energiprojekter!
Vil du tage ansvar for samarbejdet mellem Energinet og vores samarbejdspartner - 50Hertz?
Som Interface Manager bliver du nøglepersonen, der sikrer, at de tekniske grænseflader mellem de to systemansvarlige virksomheder og vores mange leverandører fungerer optimalt.
Du får en central rolle i at koordinere et komplekst internationalt projekt, hvor tydelighed, struktur og samarbejde er afgørende for, at vi kan udvikle den nødvendige energi-infrastruktur til den grønne omstilling.
Bliv en del af et internationalt projektmiljø
Du bliver tilknyttet vores kontor i Fredericia, hvor Energinets projektorganisation holder til. Her arbejder vi tæt sammen med kolleger i Danmark og Tyskland om at planlægge, udvikle og gennemføre store energi- og infrastrukturprojekter.
Du kan se frem til at blive en del af et engageret projektmiljø, hvor samarbejde og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.
Som Interface Manager får du en central koordinerende rolle på tværs af organisationer, fagområder og leverandører – og du bliver ansigtet udadtil for de fælles interfaceprocesser sammen med vores samarbejdspartner - 50Hertz.
Der vil være varierende rejseaktivitet i jobbet, afhængig af hvilken fase projektet er i.
Dine ansvarsområder og opgaver
De primære opgaver er:
- være Energinets hovedansvarlige for interfacesamarbejdet med 50Hertz
- udvikle, vedligeholde og administrere det fælles interfacesystem på tværs af leverandører og entreprenører
- udarbejde og opdatere Interface Management Plan i tæt samarbejde med 50Hertz
- sikre alignment og klare aftaler om tekniske grænseflader mellem alle parter
- afholde møder og workshops for at løse uenigheder og sikre fremdrift
- overvåge risici, følge op på tiltag og rapportere status til projektledelsen
- sikre, at kontraktlige forpligtelser og dokumentationskrav overholdes
Du bliver den nøgleperson, som de mange parter orienterer sig mod, når noget krydser en grænseflade – og du får dermed stor indflydelse på, hvordan projektet skrider frem.
Vi arbejder i et projekt, hvor samarbejde og gensidig tillid er afgørende for at komme i mål. Som Interface Manager får du både ansvar og frihed. Du bliver også en vigtig person i et internationalt partnerskab, hvor vi løser komplekse udfordringer sammen.
Din rolle for projektets udvikling
Vi forventer, at du i løbet af dit første år:
- har opbygget gode relationer til 50Hertz, interne projektteams og eksterne leverandører
- har sikret et velfungerende og opdateret interfacesystem
- har etableret klare grænseflader og løbende alignment mellem alle parter
- fortsat bidrager målrettet til projektets fremdrift gennem struktureret opfølgning og effektiv koordinering
- er en central sparringspartner i håndtering af tekniske og kontraktlige grænseflader
Din faglige profil
For at gøre det godt i rollen skal du evne at begå dig i et internationalt samarbejde, hvor kulturforskelle, komplekse processer og mange interessenter er en del af hverdagen. Hvis du også er initiativrig og trives med ansvar og frihed, kan du være den, vi søger!
Vi forestiller os, at du har:
- erfaring fra større infrastruktur-, anlægs- eller energiprojekter
- solide samarbejds- og koordineringsevner på tværs af organisationer
- erfaring med interface management-værktøjer og dokumenthåndteringssystemer (fx DES, DMS)
- teknisk indsigt i HVDC-systemer, kabelinfrastruktur eller konverterstationer er en fordel, men ikke et krav
- en struktureret tilgang og evnen til at kommunikere klart og tydeligt
- navigerer sikkert i situationer, hvor planlagte ændringer ofte forekommer
- behersker dansk og engelsk på skrift og i tale på professionelt niveau
Vil du være med til at gøre en forskel sammen med os?
Så ser vi frem til at modtage dit motiverede CV senest den 18. december. Klik på 'Ansøg'-knappen nederst.
Sæt allerede nu et par forsigtige kryds i kalenderen. Vi forventer at holde 1. samtale online 13. januar
og 2. samtale i Fredericia 19. januar.
Er du nysgerrig på din kommende leder, eller har du spørgsmål til jobbet? Se nærmere på LinkedIn eller ring til Kennet Lejbach, afdelingsleder - Internationale Strategiske Projekter på tlf. +45 2324 9449.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle kvalificerede, uanset baggrund, til at søge jobbet. Vi arbejder aktivt og målrettet med mangfoldighed i Energinet og opfordrer dig derfor til at udelade billede, oplysninger om alder, civilstand og lignende, for at minimere ubevidste biases i processen. Du kan læse mere om vores mangfoldighedspolitik her.
Du bliver en del af Energinet Eltransmission A/S, der har til opgave at udvikle, bygge, eje og drive det nødvendige eltransmissionsnet, Herefter stilles det til rådighed for samfundet med den rette kapacitet, i den rette kvalitet, så omkostningseffektivt som muligt og således, at anlægget kan udnyttes optimalt og sikkert. Eltransmission sikrer optimal Asset Management ved at have fokus på anlæggenes samlede levetid - fra vugge til grav.
Glæd dig til at blive en del af en organisation med et meningsfuldt formål, hvor vi forsyner Danmark med el og gas, og omstiller energisystemet til grøn energi.
I en god balance mellem dine ønsker og værdien for Energinet får du stor indflydelse på hvor og hvornår du løser dine arbejdsopgaver. Læs mere om vores fleksible medarbejderfordele, der også inkluderer en aktiv personaleforening, en attraktiv forældrepakke, hjemmearbejdsplads og -udstyr, seniorordning mv.