Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på StepStone vil fungere korrekt.
Baldersbo søger ny direktør
Baldersbos mangeårige direktør Søren B. Christiansen har valgt at gå på pension. Bestyrelsen er derfor gået i gang med at lede efter en ny direktør, der kan tage over og sikre en fortsat god udvikling af Baldersbo. Hvis du er interesseret i at søge stillingen, så kan du læse mere om vores forventninger til den nye direktør i stillingsannoncen nedenfor.
Ny direktør til Baldersbo
Vil du stå i spidsen for et lokalt alment boligselskab, der har dybe rødder i kommunen, og som er drevet nonprofit og ud fra stærke værdier og klare mål?
Ser du dig selv som direktøren, der spiller en synlig og samlende rolle i boligselskabet – både som kulturbærer, som drivkraft i udviklingsprojekter og som en leder, der sætter beboerne i centrum?
Så får du her en sjælden mulighed!
Baldersbos mangeårige direktør har valgt at gå på pension. Derfor søger vi en ny direktør, der fortsat vil prioritere den tætte kontakt til beboerne og det gode samarbejde med kommunen og andre samarbejdspartnere. Foruden at drive udviklingen mod en fremtid, hvor vi forbliver lejernes bedste valg.
”Vi ønsker en direktør, der møder alle i øjenhøjde,” siger Marianne Wisén, formand for Baldersbo og fortsætter: ”Én, der er tæt på både beboerne og borgmesteren.”
Prioriterede opgaver
Som direktør skal du gå forrest i realiseringen af Baldersbos vision: Et boligselskab, som er tidssvarende, demokratisk, fremtidsorienteret og attraktivt for både beboere og medarbejdere.
Som mindre boligselskab er du tæt på den daglige drift, og dine opgaver vil derfor veksle mellem daglig ledelse, faglig sparring og strategisk udvikling.
Udgangspunktet er kontinuitet sideløbende med implementering af strategien for 2026–2029, som har fokus på økonomi, renoveringer, beboerdemokrati, synlighed og fortsat fremtidssikring af boligselskabet.
Dine vigtigste udviklingsopgaver vil være:
- Styrke boligafdelingernes henlæggelser til vedligeholdelse
- Styrke selskabets økonomiske fundament
- Igangsætte og følge op på renoveringer og byggetekniske opgraderinger
- Færdiggøre byggeriet af plejehjemmet Toftehaven
- Videreudvikle den tætte kontakt til beboerne og til beboerdemokratiet
- Styrke Baldersbos synlighed og kommunikation
- Arbejde målrettet med generationsskifte og vidensoverførsel
Ønsket profil
Vi søger en direktør, der er generalist med solid økonomisk forståelse og erfaring i overordnet styring af byggesager. Du har erfaring med personaleledelse og med at navigere i komplekse organisationer. Du trives desuden i et miljø præget af demokratiske beslutningsprocesser og omfattende juridiske rammer.
Kendskab til den almene boligsektor er en fordel. Vigtigst er dog, at du kan skabe resultater, opbygge tillid og samarbejde tæt med både beboere, medarbejdere og en bred vifte af eksterne samarbejdspartnere, som bl.a. er lokalpolitikere, kommunalt ansatte, byggefolk og håndværkere.
Som leder scorer du højt på de menneskelige egenskaber. Samtidig er du ikke bange for at handle og gå forrest i at finde løsninger. Du kan motivere dine medarbejdere, sikre god balance mellem kontinuitet og udvikling og fastholde Baldersbo som en attraktiv arbejdsplads.
Vi ser gerne, at du som person besidder følgende kvaliteter:
- Anerkendende, åben og tillidsfuld ledelsesstil
- Empatisk og samarbejdende
- Helhedsorienteret uden at miste evnen til at gå i dybden
- Handlekraftig, robust og pragmatisk
- Kunne tale med alle og formidle klart og forståeligt
- Udadvendt og lyst til netværk
- Have politisk tæft
Om Baldersbo
Baldersbo er Ballerup Kommunes største boligselskab med over 3.700 boliger i Ballerup, Måløv og Skovlunde. Vi ejer og administrerer familie-, ungdoms- og ældreboliger samt plejehjem og et større indkøbscenter.
Baldersbo er kendt i kommunen for billige, gode og velholdte boliger og for et nærværende og serviceminded forhold til beboerne. Kvalitet, effektiv drift og en god tone vægtes højt, og kunst og kultur er en del af vores identitet.
Vores medarbejdere er fordelt på forskellige lokationer. På administrationskontoret er der 14 ansatte, mens vores boligsociale medarbejdere og vores ca. 30 driftsmedarbejdere er tilknyttede de fem driftscentre ude i vores boligafdelinger.
Organisationen er flad, og der er kort vej fra beslutning til handling. Kulturen er uformel og præget af høj anciennitet, hvor ”alle kender alle” – både blandt medarbejdere og beboere.
Ansøgning
Ansøgning fremsendes senest den 4. januar 2026 kl. 24.00 via dette link. Første samtalerunde er planlagt til den 28. og 29. januar 2026. Anden samtalerunde er planlagt til den 12. februar 2026. Der sigtes mod, at du så vidt muligt kan tiltræde den 1. april 2026.
Mere information
Bestyrelsen har bedt BL – Danmarks Almene Boliger om at bidrage med konsulentbistand i rekrutteringen. Ønsker du mere information om stilling, kan du kontakte enten Dorte Hjerrild, afdelingschef i BL på 2888 1872 / dhj@bl.dk eller Eva Seyffert, konsulent i BL på 2070 9693 / evs@bl.dk.
Alle henvendelser behandles fortroligt.