Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på StepStone vil fungere korrekt.
Senior IT Contract Manager
Vil du spille en nøglerolle i at sikre professionel kontraktstyring af komplekse og samfundskritiske IT kontrakter og samtidigt bidrage til den grønne omstilling? Så er stillingen som Senior IT Contract Manager i Energinet noget for dig.
I denne rolle er du bindeleddet mellem IT, den juridiske afdeling, indkøb og leverandører. Du får ansvar for kontrakters livscyklus – og er med til at sikre, at vores kontrakter både lever op til lovgivningsmæssige krav og understøtter forretningens mål.
Du gør en stor forskel som Senior IT Contract Manager for kollegerne i Energinet. Med fokus på den professionelle kontraktstyring, er du med til at sikre forsyningssikkerheden i Danmark.
Velkommen IT Sourcing, der kontraktstyrer både samfunds- og forretningskritiske IT-projekter
På kontoret i Fredericia bliver du en del af IT Sourcing organisationen i Energinet, der aktuelt består af 19 medarbejdere. Vi varetager alle discipliner i forbindelse med leverandør- og kontraktstyring efter overlevering fra tætte samarbejdspartnere i IT-indkøb, som vi sparrer med omkring kontraktparadigme og udbud.
Du bliver del af et team, som er kendetegnet ved høj faglighed, socialt sammenhold og dyb involvering i komplekse opgaver - alt imens vi har en stor berøringsflade internt i Energinet såvel som eksternt hos leverandører. Vi værdsætter en kultur, hvor variation i alder, køn og erfaring former et inkluderende fællesskab.
Dine opgaver spænder bredt og omfatter bl.a.:
- Bidrage til udarbejdelse og vedligeholdelse af de tekniske og operationelle dele af kontraktparadigmer samt tilhørende vejledninger, der anvendes på tværs af Energinet
- Rådgive alle interessenter i Energinet omkring brugen af kontrakter, i samarbejde med jurister og indkøbere
- Udarbejde ændringsanmodninger og tillægsaftaler
- Forhandlinger (SaaS, cloud, support, licenser mv.)
- Sikre at kontraktens bestemmelser og rammer i hele kontraktens livscyklus overholdes
- Sikre at governance i kontrakten forankres, herunder samarbejds- og driftshåndbogen
- Deltage i styregruppemøder, driftsmøder, samarbejdsmøder, kommercielle leverandørmøder samt etablering og vedligeholdelse af gode relationer til leverandører
- Udarbejde årshjul, pixibog, tjeklister mv. til de enkelte kontrakter
- Håndtere eventuelle operationelle og kontraktuelle tvister
- Bidrage til risikoafdækning og sikre årligt review, indhentning af erklæringer (fx bæredygtigheds- og revisionserklæringer mv.)
- Understøtte IT-projekter ved at sikre effektiv kontraktsetup og leverandørsamarbejde.
Du vil blive en del af et professionelt og teamorienteret miljø, hvor du har mulighed for at anvende din erfaring og vokse med de udfordringer, du møder.
Du har erfaring med kontraktstyring, skaber overblik og trives i et samarbejdsorienteret miljø
Vi forestiller os, at du:
- Har en af flg. relevante uddannelser, f.eks. cand.merc.jur., cand.it., cand.merc. eller lignende
- Har minimum 5 års erfaring med udarbejdelse og styring af IT-kontrakter samt deltagelse i større IT-udbuds- og indkøbsprojekter og/eller implementeringsprojekter – gerne fra en større offentlig organisation
- Har solidt kendskab til de mange forskellige IT kontrakttyper, der er, herunder SaaS- og cloud-kontrakter, driftskontrakter, support- og vedligeholdelseskontrakter, licenskontrakter, konsulentkontrakter m.m.
- Trives i en koordinerende rolle med mange interessenter
- Arbejder struktureret og ser både detaljer og helheder
- Er proaktivt opsøgende i dit samarbejde og kan rådgive på mange forskellige niveauer – og ved, at djævlen ligger i detaljen
- Er velbevandret på engelsk og har måske endda arbejdet med kontrakter udformet på engelsk.
Du er samtidig en dygtig forhandler, der skaber værdi gennem dialog og struktur – og du motiveres af at bidrage til samfundskritiske projekter i en grøn kontekst.
Særlige forhold: Jobbet kræver, at du kan opnå og opretholde sikkerhedsgodkendelse. På PET's hjemmeside kan du læse mere om sikkerhedsgodkendelse. I enkeltstående situationer kan det være nødvendigt at foretage et baggrundstjek forud for sikkerhedsgodkendelsen.
Vil du være med til at gøre en forskel sammen med os?
Så ser vi frem til at modtage din motiverede ansøgning og CV senest den 18. juni 2025. Sæt allerede nu et par forsigtige kryds i kalenderen den 23. juni, hvor vi forventer at holde 1. samtaler online, og den 26. juni, hvor vi holder 2. samtale i Fredericia.
Er du nysgerrig på din kommende leder eller har du spørgsmål til jobbet? Se nærmere på LinkedIn eller ring til Chief Procuct Owner Joachim Struve på +45 5331 1000 eller Agile People Leader Mette Oppelstrup på +45 5215 9808.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle kvalificerede, uanset baggrund, til at søge jobbet. Vi arbejder aktivt og målrettet med mangfoldighed i Energinet og opfordrer dig derfor til at udelade billede, oplysninger om alder, civilstand og lignende, for at minimere ubevidste biases i processen. Du kan læse mere om vores mangfoldighedspolitik her.
Du bliver en del af Tech & Innovation, der understøtter hele Energinet inden for innovation, digitalisering, IT-udvikling og -drift. Som strategisk partner arbejder vi på tværs af hele Energinet for at levere innovation og teknologiske løsninger, der støtter Energinets kerneopgave med at forsyne samfundet med el og gas. Tech og Innovation er organiseret efter agile principper, hvor teams samarbejder effektivt for at skabe de mest effektive løsninger for Energinet.
Glæd dig til at blive en del af en organisation med et meningsfuldt formål, hvor vi forsyner Danmark med el og gas, og omstiller energisystemet til grøn energi.
I en god balance mellem dine ønsker og værdien for Energinet får du stor indflydelse på hvor og hvornår du løser dine arbejdsopgaver. Læs mere om vores fleksible medarbejderfordele, der også inkluderer en aktiv personaleforening, en attraktiv forældrepakke, hjemmearbejdsplads og -udstyr, seniorordning mv.