Køge Bo­ligsel­skab søger engageret For­ret­nings­fø­rer


Brænder du for ledelse og strategisk udvikling? Har du solid ledelseserfaring og evnen til at skabe stærke relationer? Er du struktureret og trives med et bredt ansvarsområde? Så er du måske vores nye forretningsfører.

Som en betydende aktør inden for alment boligbyggeri står Køge Boligselskab for en række vigtige opgaver i lokalsamfundet, som du i samarbejde med organisationen skal lede og videreudvikle.

Du bliver den centrale figur i den daglige ledelse og strategiske retning, i tæt samspil med selskabets engagerede medarbejdere, det aktive beboerdemokrati og eksterne samarbejdspartnere.

Arbejdsopgaverne:

Som forretningsfører i Køge Boligselskab får du en bred pallette af ansvarsområder, hvor du skal være med til at sikre en effektiv og bæredygtig drift samt udvikling af boligselskabet. Dette sker i tæt samarbejde med bestyrelsen, ledergruppen og de øvrige ansatte.

Du vil stå for den overordnede ledelse af administrationen, herunder økonomi, udlejning, drift, IT og beboerservice. Derudover vil du have ansvaret for personalepolitik, nybyggeri og renoveringer, boligsociale helhedsplaner, indkøbsaftaler og overenskomster.

Dine primære opgaver:

  • Realisere selskabets strategi og mål i samarbejde med bestyrelsen.
  • Udøve anerkendende ledelse og sikre høj medarbejdermotivation og inddragelse.
  • Styrke intern sammenhængskraft og samarbejde.
  • Sikre effektiv økonomistyring og finansiering.
  • Optimere den daglige driftsstyring.
  • Arbejde strategisk med fremtidssikring af boliger og boligområder.
  • Sikre professionel styring af bygge- og renoveringsprojekter.
  • Fastholde og udvikle eksterne samarbejdsrelationer.
  • Understøtte og videreudvikle beboerdemokratiet.
  • Levere kvalificerede beslutningsoplæg til bestyrelsen.

I den perfekte verden:

Har du solid ledelseserfaring og gerne erfaring fra den almene sektor eller en anden politisk ledet organisation. Derudover:

  • Har du erfaring med personaleledelse og betjening af en bestyrelse eller lignende organer.
  • Besidder du stærke kommunikationsevner og kan træde tydeligt frem både internt og eksternt.
  • Er du en dygtig strategisk leder med evnen til at prioritere og bevare et helhedsorienteret blik.
  • Har du gode kompetencer inden for økonomistyring og finansiering samt kendskab til byggeprocesser.
  • Er du struktureret, initiativrig og god til at skabe følgeskab.
  • Trives du med en bred kontaktflade og kan opbygge stærke relationer.
  • Er du indstillet på mødeaktivitet udenfor normal arbejdstid, som følge af stillingens karakter.

Hos os får du:

Køge Boligselskab tilbyder en meningsfuld og udfordrende stilling med mulighed for at præge udviklingen i en vigtig organisation. Du bliver en del af et engageret team, hvor samarbejde og faglighed værdsættes. Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår og mulighed for personlig og faglig udvikling. Arbejdspladsen er beliggende i Køge.

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte nuværende forretningsfører René Nielsen enten på tlf. 2118 3432 eller mail ren@kbs.dk. Alternativt formand Martin Hoffman enten på tlf. 2020 5005 eller mail Mho@kbs.dk. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansøgning:

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og CV via mail til job@kbs.dk senest den 12. september 2025. Vi forventer at holde samtaler slut uge 40 (3. til 5. oktober).

Tiltrædelse er den 1. januar 2026 eller efter aftale.


Køge Boligselskab er en almen boligorganisation med 1701 boliger fordelt på 11 afdelinger. Vi har egen administration og lægger vægt på et tæt samarbejde med vores beboere. Læs mere om os på www.KBS.dk.

Gem job

Køge Boligselskab

Arbejdssted

Vigtige datoer

Indrykket:
11. august 2025
Ansøgningsfrist:
12. september 2025

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid